Thursday, 13 August 2009

Main Masak2 [Edisi Try & Error]

Main Masak2 [Edisi Try & Error]

Date: 13.8.2009 (Khamis)
Venue: Pantry opeh aku
Menu: nasi goreng cina & telur dadar

Keadaan dlm peti sehari sebelom EDISI MASAK2

Aku risau acceli sbb ni 1st time aku goreng bnyak gile &
1st time gak aku hidang utk org lain.
Dah le aku ni mmg JENIS XRETI MASAK PON!
MASUK DAPUR PON 2 3BLN SKALI tp aku ada la inisiatif
utk try bg org lain mkn kan?
[even aku tau akan ada org kutuk masakan aku huhu]

bawang & cili utk telur dadar

Bgn seawal 4.35pg,
goreng telur dadar 12 biji which is devide by 2
dpt la mkn utk 24org hehe.

Keadaan peti setelah settle masak

5.15pg start goreng nasi which is 3x goreng psl kuali aku kecik!
Aku main campak je & garam pon campak suka2 ati kekekeke
5.55pg settle siap dgn hias2.

Sink yg messy setelah masak

SITUATION- OPEH

Cpt betul tersebar kalo bab2 mkn nih.
Sbb aku xannounce kat semua org.. bitau kat 7org je.
Xsmpai 1jam, semua org dah tau aku sponsor brekpes huuu.
Tp mmg aku nak dorg semua mkn la


Telur dadar

Asalnya aku xmo bg bos aku pon psl aku takot rasa xsedap tp akhirnya bg gak psl dipaksa CC & EO aku huhu.
Bos: U ke buat nasik goreng tu? Birthday u ke?
Aku: Aaa? Xlah, sj suke2 buat :p
[beday aku 7bln dr skang] :p

Nasi goreng cino ku yg ntah apa rasa huhu
Aku snd pon sempat rasa 1senduk je sob

Sekian dr aku yg masak 3x je setahun huhu

5 comments:

yatispeed said...
This comment has been removed by a blog administrator.
gerbera said...

aku punye kepakaran adalah memasak nasik goreng kg.
Hahaha..aku masak,aku makan,aku cas sedap.

Ok la kan, dari pandai masak megi taruk telur je. Ada tu masak megi rendam air panas je tau.

Nanti aku datang umah ko,ko masak ek.Telur dadar tu menyelerakan

comey_lote said...

TAHNIAH kerana telah berjaya menjamu rakan2 seopis anda!
memula tgk entry tu igtkan komain masak2 kat pantry opeh ko...

deidaa said...
This comment has been removed by the author.
IxoR@ said...

kempunan aku nk rasa nasi goreng ko tu....sesekali masak, tetiba masak...itu yg jadi deboom!!!

buatlah makan-makan lagi..jgn lupa jemput!