Thursday 30 October 2008

Sakit Part 5 [HKL]

Sambungan....

1-2.15pm: Ezza mai lunch & solat kat umah aku.
Dia offer nak tlg belikan lunch.. hee makasih je lah,
karang aku tinggalkan kesan kat HKL lak :D
Aku just kirem milo ais!

2.50pm: Smpai HKL. Ezza drive keta aku ok!
Sbb nya aku mls nak drive ++ kut2 aku pengshan,
maklumla 3ari dah xmasuk any foods.
cilok gamba org lain punya.. hrp maklum.. huhu!

Mula2 aku ingtkan kena refer kat Rawatan Pesakit Luar je,
tp bila tnya kat kaunter.. dia suh gi kat pakar terus bila
tgk surat tu.

Tnya kaunter lain laks.. aku kena gi KLINIK PEMBEDAHAN AM.
Alamak aku dah gigil.. kena operate ke aku? ngee!
Tunjuk surat kat laki tu.. dia suh letak dlm raga.
In 10minutes.. there's no action from anybody!
Kompiyus aku.. bihtu where's my turn nya?
Lps tu baru ada org amik & reg.. oo gitu!
Dia suh isik detail segala & tggu 10min..
kena masuk bilik 6.

Masuk2 je terus suh baring.. huhuh!
Segala dokter2 & nurse duk borak kosong kat blakang,
tinggal la aku bodo2 baring 5 6min
[aku tido kang.. heheeee].
Pastu ada doc. pmpuan mai [legaaaa.. sbb kalo doc. laki malu le aku].
Dia cek ah.. dia tak puas ati..
dia panggey sorg lg doc. pmpuan.
Lps cek2.. dia tak puas ati jgk...
last2 doc. ke-3 mai.. ya ampunnn.. doc laki.. weh weh aku malu!
Rasa mcm nak tutop je muka.. haiyakkk!
Dah la cek bawah pewut.. wuwuwuw sensitip uuu!
[tp doc. tu anskem.. waghahaha]
Semua tnya soklan tak puas ati
"dah bape lama sakit, dah bape lama bengkak,
kencing ok ke, sejak bila perasan,
piyed ok ke x, beyak ok ke x,
mkn selera ke?" [aku sokmonya selera mkn,
dats y la lemak yg bnyak tu doc. ckp mcm *********].. hahaha!
uuu ape nihhhh... mmg mcm tu dr dulu la.
nak je aku jerit.. "doc2 semua.. itu lemak sy.. blh tak jgn kompiyus?"
huhu tp maleh ah aku.. bior la.. free je pon buat ct scan :p

Kuar bilik rawatan, lama ah plak tggu kat luar.
& ini la hasil2nya...
pesakit lg ceria dr org yg xsakit.. kakakakak!

4.15pm: Amik darah.. uuuu aku pandang tempat lain.
Lps settle.. aku tgk "makkk, bnyak nya dia curik darah aku"
Aku rasa mcm sengih2 blur tgk darah
[aku mana bley tgk darah.. aku fenin2 lalat]
4.30pm: Gi unit radiology laks utk CT Scan.
ala kecewanya, doc. dah abis office hour :-(
So 18/11 ni plak appointment.. gile lama!
Let it lah, sbb instinct aku 90% kata aku xsakit mende2 pon.. heheh!
Mak aku 2 3x dah calling2.. adeh super care pulok mak aku ni,
rilek aa.. aku dop rasa mende pom.
Ehe tp sekali jgk aa menitis air mataku bila
doc. kat HKL suspek aku sakit yg sama dgn doc. kat private klinik tu.
Tp xmo ah.. xbesh.. aku tak sakit pom selagi tak disahkan :D

So blk lah!
Xblk umah pon.. gi melantak dgn ezza & k.mie kat kg bharu.
Aku nasi 1/2 pon xabis + ikan keli + sayur.
Nikmat! Alhamdulillah dah xmuntah!

Blk ah, penat!
Xsmpai 1jam kat umah,
mak, makcik, pakcik & kazen aku dtg.
Uhuhu beriya suh aku masuk wad.. lerrrrr!
Xkompim agih, nak masuk wad mende?
Aku dop sakit kronik lah.. nak operate kut celah mana?
Kalo operate sedut lemak aku nak ah.. gegege!

Utk cik ezza erisa.. time kacih manyak2 eh?
Malu aku kat mu.. huuuu!
Nnti mu shushah2.. aku tlg mu plak.. peace!

7 comments:

Y@ZeD@ said...

letihh wei follow citer mu smpi Part 5 tp doptau lg sakit mende...

punye ler secret...huhuu..

eh, arituhh masa aku masuk wad blik 2nd time lps operate (kt dublin) sb aku sakit pinggang/muntah2/demam/sakit pale pun ada gak kena buat CT Scan.. takut gak wei kena masuk benda tuhh dia panggil hulahup... tp b4 tuhh kena minum air sebotol 1ltr kaler oren tp cair n rasa dia sungguh horible...huwaa nangis aku time tuhh..!

sib baik lps CT Scan aku tkde infection pe2 kt tmpt operate tuhh..

chomelista homestay said...

Hahahah ni last part le mekde!
So conclusion nya.. even smpai part 5 je.. aku pon mmg tatau aku sakit apo!
Tggu aje la aku wat cT Scan 18/11 ni & result pon aku xtau bile :P

mesin ct scan ko panggey hulahup?
Kwn aku panggey mesin basuh.. ekekeke sengal!

air apa tu mekda yg sgt meng'horrible' kan tu?
Kwn aku kena ct gak tp dia kata mkn ubat je..
lain2 version ke nih? huhu!

comey_lote said...

nak bg tau sakit apa ke tidak nih wei!bglah tau baru lah rasa kesian sikit.....tp maybe ko jenis 'kuat', sakit pun ko tak layan sgt eh..

comey_lote said...

laaa..ko seniri pun tatau ke sakit mende..tak tny doktor kah...apa punya doktor daaa...tak ckp pesakit sakit apa

chomelista homestay said...

-comey lote- yeah, kawe pom toktau kawe sakit gapo :p
Kena tggu 2minggu lg la.. ahahha!

Bkn kuat sgt ida weh..
cuma masa duk blogging ni rasa sakit gitu2 aje la + xde tenaga sbb xmkn.

Erk ni tak besh ni..
jgn kesihani daku.. huhuuu!

Unknown said...

salam deidaa, alamak sorry deidaa kak izan baru tau deidaa sakit. lama lagi dpt resultnya? harap2nya tak serius.

chomelista homestay said...

Eh it's ok k.izan.. small matter je ;-)

Blom check maka xdok results lg la.. ehhehe!

Err terbengkalai lg projek dylela tu.. bila aa? :-(