Wednesday 2 March 2011

India Day 1 (25.02.2011)

Seperti yg dijanjikan, tiba la hari yg ditunggu setelah beli tiket promo Air Asia (AA) KUL-Delhi-KUL pd November yg lalu berharga RM455.
Hanya 5org iaitu aku, Nenek, Arwien, Saza & Belina... backpack main redah.
Yang paling best ialah masa beli tiket tu, kami mmg tak pernah jumpa each other & just based on trust thru experience2 mereka dari 1forum ni, maka aku berkeyakinan utk join sama tanpa fikir panjang.

With Bell @ KL Sentral
Cuma 1st time jumpa Saza & Bel ialah seminggu sebelum ke India utk studi psl itinerary yg Nenek buat.
 
Sebelum pergi aku tukar beberapa ratus RM kpd rupees sbb dari pembacaan, kat sana semua murah2 & sbg persediaan, aku juga tukar sikit kpd US Dolar.

Rupees & US Dolar

Secara gigihnya hari bertolak ni aku kerja jgk ok, tp 1/2 day je lah.
Takut jgk nak mintak permission dr bos, dia tanya kenapa.. aku just ckp "abg sy suruh balik rumah, urgent!"... aci tak?  Bkn apa, takut la bos aku mrh "bdk ni asyik cuti je" haha tp dah dpt kelulusan la dr KP & HR.

Sementara tggu flight gerak, snap gamba jiran dulu
1.15pm mintak officemate hantarkan ke KL Sentral ++ minta tlg dia tgk2 kan kereta aku sepanjang 5hari aku travel.
2.45pm naik Aerobus (yg kaler kuning tu) ke LCCT.
Senang beli tiket return RM14 je.. valid in 1month.
If 1way RM8 & aku mmg selalu naik bas ni.
Takpe pergi lambat sbb aku dah check in 2hari sebelum fly hehe.

Awan yg chantek, rasa mcm nak pegang je
3.50pm smpai LCCT terus sms Nenek tanya kat mana.
Dia dah siap letak luggage & tu lah 1st time kami bersua muka.
And Arwien awl2 lg sudah boarding huhu dia takpe sbb dah biasa travel sorg2 ke obersi.

Tgh tggu luggage yg tak keluar2 di Indhira Ghandi International (IGI) Airport, Delhi!
B4 smpai kat sini pun, beberapa kali dah jgk kena hon, adoi dlm builing pon kena hon kekeke.

Backpack yg ku pikul tu seberat 9.8kg.
Fuh segala mak neka la aku sumbat termasuk dgn 'beg pregnant'- persiapan utk shopping hihi & beg si Saza & Bell ringan gile.. jeles aku.

Rasanya dorg ni Travel Guide or else siap pegang nama2.
Nasib baik tak susah lps kat imigresen tu cuma kesian kat Saza la segala tuna kena rampas haizzzz!
Kat boarding room tu baru jumpa si Arwien yg awl2 lg dah masuk.
Segan jgk kat arwien ni sbb dah bnyak negara dia jelajah.

Teka apa?
Sebenarnya ni ialah toilet kat epot utk cam kan which one toilet utk ladies or gents.. nice
satu2nya toilet yg bersih kat India :D

Dlm flight nasib baik duk sebelah Nenek (padahal sebelum tu aku gelakkan dia sbb dpt tgh2.. rupa2nya tgh2 dia tu adalah sebelah aku) haha.
Time ni la baru berkenalan.  Rupa2nya dia 1ofis dgn aku daaaa dulu.. cemana blh tak perasan tak tahu la kan adoyaiii.. ntah2 selalu terserempak dulu ekekke.
Tp masing2 dpt dkt2 la psl nya beli tiket selang beberapa jam je masing2.

Boring la jgk 5jam 40min tu.
Lps tidur mkn borak, lps mkn borak tidur.. camtu la 7 8x berulang smpai aku ckp dlm ati 'blh tak flight ni smpai delhi dlm masa 1jam je?'  Nak berangan pun dah tak tau apa yg nak diberangankan hihi.

Masing2 berumah tangga di epot
Sorg tgh berlingkar atas lantai, sorg tgh baca paper, sorg disebalik beg itam & yg berblanket biru tu tido sgt syok, aku bgn tido bgn tido.. dia masih tido kekeke

B4 touch down tu aku tgk luar tingkap.. pergh mlm2 pun jlnraya di Delhi sgt hectic ok..
jem spt siang!  Dasyatttttt! :p

Smpai Delhi 8.40mlm & sejuk gile (belas2 Celcius).
Nasib bawak blanket.
Besar yg amat airport nya & nasib baik imigresen nya tak banyak karenah, lps kan aku tanpa soal.. cuma Bel je la lama skit.. garang gile pakcik imigresen tu huhu.

Then kami decide tidur kat epot je mlm tu sbb membazir la pulak tido hotel.
Train kul 6.15pg kaedahnya.
Ada yg bentang paper tidur kat lantai, peh sejuk gile la ok?
Aku tak lena sgt la so jamu2 mata tgk kat epot tu sentiasa ramai org even 2-3pg.

To be continue (gile tak best kan day 1 aku?)  rilek dulu....
2nd day baru start cabaran yg sgt gile2 ok haha.

7 comments:

Anonymous said...

tak sabar nak baca sambungan :D

WaN dAn Ti said...

deida
pastikan...
cerita ini hbs yer..bkn mcm cerita dubai tu tergantung..
kalu tidak t antar boboy gigit...tau
muahahhahah :p

chomelista homestay said...

hahahah alamak ada lg org ingt cite dubai tu tergantung kekekek....
baiklahhhh T :D

huzi- baikkk (walaupun aku lemah dlm karangan) :P

Aida Salleh said...

cepat sambung...jangan sampai dah gi beijing pun citer tak abis tau....cepat didot...

Kak Amirah said...

first nak tanya : apa perasaan gi travel ngan kenkawan yang tak pernah kenal sebelum ni ? :D

ni misti kes, baju/suar tukar everytime lepas mandi, tu yang sampai 9.8kg tu ..kan, kan, ..

akak selalu travel lite, ngam2 7kg .. pakai suar yang sama je .. hehe .. pecah rahsia den .. ni sume sebab tak mo bayar lebih kat pak toni .. :P

tapi, kalau soh tido kat epot, hmmmmmmm .. rasanye belum sanggup lagi lah kotttt .. maklum saje, badan dah season ..

masa tuna kene rampas tu, kat delhi ke, kat mesia ?

sila jawab mek da ye .. :D

just.HY said...

kodok! aku dh start baca dahhh...tak sabar lakk..

doakan aku dpt cuti tau.

CIKU said...

cam menarik jek blog nih..nak follow lah..