Friday 4 March 2011

India Day 2- Delhi ke Agra

26/2/2011 (Sabtu)

Lps settle dgn mamat Travel Agent tu (Umar) maka kami naik cab utk menuju ke Agra (203) km.
Kalau dgn train ekspress hanya amik masa 2jam sj tp kalau dgn kereta 4-6jam bergantung kpd kesesakan jln raya. 
Driver cab kami bernama Ganishan yg sgt kelakar & perasan dia pelakon bollywood haha.


Sila klik di gambar utk "tumbesaran"


Kali ni banyak nak tunjuk gambar saje sepanjang perjalanan.
Sbb aku suka snap gamba2 kehidupan sejagat (peh sejagat tak tahan btul!)  :P



 
 










So kalau tertidur tu kira sgt rugi lah,
bkn senang nak tgk life dorg cemana.
Kwn2 aku ralit tido tp aku cerah mata sbb eksaited nak tgk sepanjang jln.
Cuma tertidur sekejap dlm 1jam sbb terlalu mengantuk.

 Ni sebenarnya adalah temple yg "looks like" taj mahal.  Aku ingatkan masjid!










Kat sana bunyi hon tu mmg sgt biasa kedengaran.
Kalau tak bunyi lbh dr 5saat tu mmg someting wrong someowhere else la.
Lg pun kat lori siap suruh honk lg.
Kalau kat Malaysia ni dah kena hon sikit mula la mengamuk ke apa ke huhu.





Masa ontheway tu kami singgah brekpes di R&R tak tau apa nama.  Mkn butter nan 30rupees.
Waiter tu suh order thali tp mahal lah, tak kuasa aku!




















Jalanraya kat sana sgt hectic!
Takde side mirror, no signal is sgt biasa.. menyelit kiri kanan jgk adalah biasa.
Tp aku kagum sbb kadar kemalangan adalah tersangat kecil compare dgn Malaysia ada mcm2 rules tp eksiden is still goes on!  :-(


2 comments:

WaN dAn Ti said...

satu rupee berapa RM kita?
deida... :)

chomelista homestay said...

Senang kira RM7=100 rupees.

100rupees= RM7
200rupees= RM14

Atau nak kiraan kecil:
10rupees= 70sen kekeke.
20rupees= RM1.40

Acceli sana murah tp sbb dah kena paw awl2, so segala benda nampak mcm mahal :-(