Sunday 27 March 2011

Adiah befday- 'anak' Ikan

Untuk harijadi thn ni, aku dapat anak ikan laga 2ekor.
Acceli aku sj bgtau dia bln 1 aritu kata nak ikan.. pastu dia kata ok2, dia belikan.

LUKER kecik tp kuat mkn
Mula2 dia suruh aku belikan balang, dia beli ikan je,
sekali dia ckp takyah.. dia belikan semuanya.. wah, good good.. tq so much haha.

MUCHER besar tp xkuat mkn + penakut
Memandangkan 24/3 tu aku bercoti lg (baru blk dr beijing), maka dia kata akan letak je dlm bilik kat ofis aku tu.
Sekali besoknya aku pergi kerja, tadaaaa... ada 2 ekor anak ikan laga atas rak buku bersekali dgn makanannya sekali.
Aku happy gile, dah la 1st time aku bela ikan ni hehe.

Mula2 nak bela sekor kat rumah,
sekor kat ofis tp decide bela both kat rumah.

Tak susah sebenarnya nak jg ikan laga ni.
Jgn kena cahaya matahari sgt, nnti perot dia kembong.
Tak perlu hias apa2.. tp boleh la kalau nak letak batu2 kecik tu,
utk menyejukkan ikan ni + ikan jantan buat buih2.

Sekor aku namakan LUKER & sekor lg MUCHER.
Asal LUKER ialah=  LOOK tp di tambah "ER" di belakang.
& MUCHER ialah=  MUCH tp ditambah "ER" di belakangnya.
Words2 ni selalu disebut oleh peniaga2 di beijing & aku selalu ejek dorg dgn sebut 2words tu haha.

Yg kecik LUKER, yg besar MUCHER.
Apa2pun, tak tahu la sepanjang mana hayat 2ekor ikan laga ni dgn aku hehe.


1 comment:

aiDieNa said...

Wah.. bela ikan pulak.. sapa yg kasik adiah tue??