Sunday 28 September 2008

Balik Raya


Aku bertolak kul 2.50pg dr KL ke kota bharu,
bersama 2org kazen laki aku.
Jln idok la jem pom.. cuma keta aje la bnyak!

As usual aku drive dulu then stop kat hentian Benta Pahang 4.45pg...
konon utk sahur.. 2kedai je buka. Memasing order nasik goreng..
sekali 5.20pg xsmpai2.. kazen aku tnya kat dapur mana nasik.
Makcik tu ckp dah abis.. ler.. senyap je!
Dia ckp mee goreng je ada so order la!
Tgk2 jam 5.35pg dah.. still xsmpai2. Makcik tu ckp baru nak goreng.
ya Allah sakit gile ati! Last2 decide mkn jagung goreng yg aku bwk je!
Redha je la sbb aku nak pose jgk even jauh lg perjalanan!

5.50pg kazen aku plak sambung drive.. aku tedo.
7.15pg kazen aku stop kat petrol pam mana ntah, dia suh aku drive lak.
Adeh aku mamai2 bgn tedo drive!
Pastu gila babeks ngantuk tp drive gak!
Then kat petrol pam ketereh kut.. aku suwuh kazen aku drive,
sbb keta dah bnyak gile.. ekekkeke!
Kazen ku menggunakan kuasa mencilok drive di luar lane [belah kiri]..
hrp2 xdpt surat chenta la.. huu!
So kul 1tghari baru smpai umah.
Kalo x... kul 2.30ptg le smpai..
jem yg amat start kat gua musang lg.. huhu!

Kiranya selamat smpai la even aku ada jgk la terbaran dgn sikap malaysian driver
yg xsabar2.. poyo duk ciom2 muntot.. kepala hotak hang!
Keta manyak.. camne nak take over.. otak letak kat tumit! Cet!
Aku berpuasa tp kazen aku yg sorg tu bukak pose.. hailohhhh sengal!

**tahun dpn aku blk dgn flight je la.. heheehhe, penat tuh drive**

No comments: