Saturday 17 October 2009

Team Building @ Ancasa PD Day 2

Team Building @ Ancasa PD Day 2 (14/10/2009- Rabu)

5.05pg aku dah bgn siap2 utk mandi.
Bdk bilek aku gila lama mandi which is dr 5am-5.35am.
Bengkak je ati aku. Dah la 3org lg org belakang dia tgh tggu nak mandi.
Consider la sket weiiii, nak mandi lama2 kat umah aaa!
Dah la 6.10pg dah nak kena turun dah! Xpsl2 aku mandi xsmpai 10min huh!

Lps senamrobik... busuk2 pon xsempat dah nak naik tukar baju sbb class start 8.30pg huhu.
From left QILAH, EMMA, NAJA, MYSELF & NADIA.

6.10am turun, xsmpai 5org je lg yg turun (aku besa la sharp) :D
Dah la gelap gulita, agak meremang bulu roma aku psl selain takot tinggi...
aku juge seorg yg takot pd kegelapan huhu.

Geng gilo2 dlm kelas :D

B6 6.25am tu most of the peserta kursus dah turun & bleh x aku blur
gi masuk grup org lain? Ptt la aku rasa mcm xkenal &
dorg pon pandang aku pelik je hahahah bengong tul!
Sedar2 bila teammate aku jerit "fida, grup awk kat sini la"
Aaa? Wakakakakak malu malu.. aku kaberline ckp "besa la pg2 buta ni blur skit" :))

Di luar kelas

6.35pg kami semua start exercise & senamrobik.
Kami disuruh tepuk lalat (tepuk lalat adalah lompat bintang) &
kami kena buat secara extreme- selagi xsama semua peserta, selagi tu kena lompat.
Fuh berpeluh jgk la tp aku xde hal sbb mmg slalu buat pon hahahah.

6.40am bdk2 bilek C805 baru smpai.
Hahahha aku dah agak, dorg mmg lambat sbb aku penah sebilek dgn dorg masa kat melaka dulu :P
Kalo xujan dat day, mmg trainer tu akan tolak org2 yg slh masuk dlm kolam.
Sbb urusetia mmg akui trainer tu strict.. xkira sape slh.. nasib ah masuk kolam hihi.

Bdk2 bahagian aku (kecuali yg ujung kanan belakang tu) :P

Mcm2 senaman la buat smpai 7.40pg tu.
Syok smpai berpeluh2 ++ trainer ajar tarian poco2 which is akan dikira markah
pd mlm persembahan tu nnti. Oh giler ah.
Xsusah pon sebenarnya poco2 ni.. xsmpai 15menit aku dah bleh catch up :D

Lps trekking, mendengar arahan trainer (en. azami)

As usual 8.30am-1tghari tu ceramah.
Penceramah tu best giler + kelakar.
Tp tang aku ngantuk tu.. aku xkira dahhhhh.
Smpai kwn aku tnya "akak fida ni ngantuk ke.. org lain gelak, akak xgelak?!"
Aku jwb- yoo.. ngantuk giler!

Aku ckp dlm ati.. alangkah bestnya kursus ni spanjang ari buat aktiviti lasak je?
Xyah masuk kelas bagai? Aku bab2 dgr ceramah ni aku failed la.. i really hate it!

Exercise

2.15pm turn trainer tu plaks amik alih sbb ptg baru aktiviti lasak.
Masa smpai luar dewan tu, semua bersidai kat luar.
Tiba2 trainer jerit "korang ni apesal xmasuk kelas, banyak chantek korang bersidai kat luar? Aku kira smpai 5.. sape2 xsempat masuk kelas.. siap korang aku kerjakan"
Masing2 bertempiaran lari masuk kelas sambil gelak kihkihkih.

Exercise tunjuk muntut :P

Ptg tu kitorg kena trekking kat utan & diberi sebijik telur & sekeping beskut tawar sekeping
setiap org & amanah tu harus dibawa sepanjang kursus berjalan.
Aku siap balut telur tu dgn kertas & towel- pdhal sama je kekdanya kalo terduduk ke,
termenyandar ke.. pecah gak kan? :P

Naik bas luh menuju ke kem amende ntah.. jauh la gak.
Setiap grup dilepaskan setiap 5menit.


Xsure pergerakan apekah ini? Mcm robot je hahaha.

Grup aku bnyak tul masalah masa mendaki & turun.
Ketua grup aku (shahrul) xkuat stamina which is grup kami bnyak sgt stop
yg mkn masa sekali stop 3 4menit. Aku dah cuak sbb aku xnak jd grup last smpai,
psl aku mmg suka langsung pd kekalahan!

Sedia terima arahan!

Tp nak wat cemana dah xleh kan, kena la tggu.. nama lg team building.
Bdk2 lain dah laju ke dpn tp aku still la tggu 3 4org dgn sape2 yg xleh go on tu.
Mana blh selfish rite? Yg sorg agik tu asma lah plak, risau gak sbb siap muntah2 bagai &
dia guna inhaler tu huhu.

Ketua siap tnya aku agik- nape dorg ni haaa xnak tggu jln sama2, xde kerjasama langsung?
Errr aku terdiam jap... aku just ckp "dorg nak cpt smpai la tu, xpe la.. dorg tggu kat atas tu"
huhuuuu.
(yoo aku tgk masing2 laju je jln, mmg xpandang blakang langsung.. lek lu beb ingt2 org blakang!)

Poco2 time ahaks.

Dah 3/4jln tu, grup 4 kejar kitorg & kitorg lari tiba2 belon pecah.. huaaaa kena tolak 500points :(
Belon tu 1grup 1je.. kalo 1grup setiap org mati le aku hahaha.
Masing2 muka kecewa belon pecah tp xbleh la slh kan sesape beb...
jgn bg sape2 rasa bersalah.. yg berlaku tu biarkan je, xleh pusing blk.

Masa turun bukit tu, aku as usual giler takot tinggi smpai bdk2 ni pimpin aku.
Tp aku xpecahkan rahsia aku slalu daki bukit- karang dorg perli "slalu daki tp penakot" heh!


Grup aku berlatih poco2.. aku xdo sbb tgh amik gamba :P

Smpai 2nd last check point tu... jumpa trainer.
Trainer tu tipu kitorg kata ada 1/2 perjalanan lg.. woooo gilo apo? :))
(dah la pg tu ujan.. tanah bukit tu basah & licin yg amat, asyik nak jatuh je huhu).
Kwn aku lg best, siap tercabut both tapak kasot adoyai =))

Rupa2nya trainer kelentong kitorg cisssss.. xsmpai 5menit jln dah smpai last check point ekekeke.
Naik turun naik turun naik turun bukit tu dlm 4.7km fuhhhh!
Xde hal jgk bg aku psl berlari pon penah 10km hihi.
(tp agak malu le psl grup aku last smpai sobssss) :(


Air mineral kepunyaan ancasa hotel

Ada yg pecah beskot, ada yg bg monyet mkn beskut tu hahahah parah!
Kitorg buh beskut dlm tag so xde la pecah :P
Masa nak menuju ke bas tu perbarisan smbil nyanyi 5 6lagu yg disuruh oleh trainer..
hentam sj lah labuuuu, enjoy la gak hahaha :))

Smpai2 hotel,
kitorg terus belatih poco2 :P

Mlm tu kelas!

(gambo masuk utan xde psl urusetia sibuk menjalankan tugas..
aku tggu cd dr ursetia je nih!)

TO BE CONTINUE....

No comments: