Monday 5 October 2009

Open House @ Ampangan

Open House @ Umah Makcik di Ampangan, Seremban
4/10/2009 (Ahad)

Antara menu- mls snap satu2 ekekke

Jemaat makcik call suh gi umah dia sabtu mlm psl dia nak wat open house utk famili.

Adoyai ikut ati mls la nak gi sbb musim2 ry xabis lg ni,
berlambak open house which is jln pon jem teruk.
Tp gi le jgk huhu.

Menu agiks

Gi la jgk Sabtu mlm dgn keadaan yg sgt mls.

Sbb siang tu kan gi open house huhu.

Pencuci mulut yg agak beratttt? :D

Smpai mlm tu aku terus mkn, tgk tv & tedo.. xtlg pon.. penat la samdol ekekke~


1st trip family

Lps subuh sambung tedo smpai 9am, bgn mandi2 & mkn,

terus duk dapur haihhhh penat (psl aku xsuke masak2 kot ehehe)

Mkn dgn penuh kusyuknya

As usual la kalo dgn makcik yg ni mmg dia suka masak bnyak2 lps xabis bnyak huhu.

Semua anak2 dia (kazen aku ada kecuali yg blajo kat melaka tu xblk)

Kazen aku meneman aunty yg kena duk atas wheel chair

Dkt kul 2ptg baru siap masak bagai.

Sedara yg aku gi open house sabtu tu dah smpai.

Trip tuan umah mkn :D

Aku mls nak pakai baju kurung bagai sbb umah snd kannn? :P

Aku pakai jeans & long sleeve je (iklan jap.. dulu2 susah aku nak pileh baju sbb
dulu aku agak berisi. Lps operate je jaga mkn menum bagai bley la size S hiks)

Sumbat perut kasi full :))

Keje aku tangkap gamba bagai tp aku tepek sikit je dulu pon.
Bnyak gambo kandid.
Aku enterprem di belakang itu, nampakkah? :))

Mcm besa la lps mkn, sembang2 famili. Mokcik aku tunjuk "peta" salasilah susur galur famili.

Cemana aku bley terlepas pandang pulok ni.. aku xtgk pom lg huhu.
Bajus la ada inisiatif buat salasilah, @ least biar kenal famili sket.

Antara famili yg dtg- ada gak yg xmo masuk bergamba isk3!

Aku pom baru tau arwah abah aku keturunan bugis?

I mean moyang2 tu la huhu,
Asal bugis ni aku tatau weh dr negeri mana sebenarnya?
Yg aku tau ada Daeng2 bagai tu je la sekian :P
Ngaaa? Kena tnya nih :P
(Aku xtau acceli hape mende bugis2 ni.. sejarah aku failed, sekian) :))

Masa mula2 dtg

Sambung blk. Masa 2famili kazen aku nak blk,

dtg plak sedara yg dah berbelas thn xjupe.
Drama air mata jap.. berpeluk nanges bagai masa jupe.
Aku xsnap gambo psl aku pulok rasa nak menetesss ayaq mata hoho.

Apekah ini meniarap dpn makanan? Huhu!

Xsilap aku last aku jupe dorg masa aku form 2 which is 15years ago hihhh.

Pastu xjupe2 dah. Faktor apa aku tatau- jauh le kot ehhh?
Aku bkn nya rajin nak menanya huhu.

Famili 1st trip udah mau pulang

2nd trip famili ni mmg lama.
Smpai aku blk kl pon dorg still ada lg tunggu 1 lg famili.

Wah siap melambai. Time ni agak gawak psl aunty yg duk atas wheel chair tu
hampir jatoh dr keta huhuuu!

Aku xde la tlg sgt kat dapur.

Bnyak duk luar je tgk org mkn ++ aku snd mkn huahuahau.
Ingt tuan umah xleh mkn ke?
Syawal ni aku taram je semua, xla risau sgt psl aku ni
kaki jogging for @ least 5km ekekekek.
(gelak2 juge..... berat aku dah 49.5kg blk ni woiiiii).
Berat b4 pose is 50.6kg kuhkukuh.
Mau pulang ke KL. Konvoi- keta dpn sekali xnampak heh.

Tgk2 jam kul 4lbh dah isk3 xleh jd.

Aku bajet 4.30pm nak blk kl atas faktor jem!

Famili 2nd trip menjamu selera

Tp sbb memasing dah lama xjupe & ralit sembang,

xkan aku nak paksa mak aku blk lak kan?
Biorla dorg lps rindu ehe.

Cuci mulut time

Aku siap bley gi tedo lah.. 6pm baru bgn & 6.15pm blk kl.

Ikut ati nak je stay lg tp Isnin keja wei.. penat!

Sambil2 tggu nak blk kl konon.. buh taburan coklat bnyak giler kat puding coklat.
hahha nafsu btol lah aku ni!

Bawak hasil ke KL.
Bnyak le jgk- nasi, paceri nenas, rendang, lemang, sayur, kerabu mangga,
kaki lembu, rojak mee, pisang, paru & ntah ape lah lg bnyak ngat... full perut aku isk3!


Sesi aku & mak aku nak blk kl.. sokmo xsempat snap gambo peluk2 isk3!

Itu la sj alkesahnya.

Kalo diikutkan itu suku famili je yg berkumpul.
Xtau la bile dorg nak wat reunion
(tggu aku pakai keta besau dulu le kot kekeke)- eleh bersyukur la ada keta kannnn? :D

Last kopek ;)

Sekian open house di ampangan, seremban :D


No comments: