Monday 7 December 2009

Tarian Cuti2 1 Malaysia

Tarian Cuti2 1 Malaysia
6/12/2009 (Ahad) @ Dataran Merdeka


Join ni sbb opismet aku ramai join so aku join la. Aku minat le jugek tp dah xde geng.

Antara org terawal smpai (time tu xsmpai 5org pon lg huhu)


Training kitorg 5ari b4 event which is 1hari xsmpai 1jam pon training kecuali Khamis 2jam, Jemaat 3jam & Sabtu almost 5jam. Sebbaik ah semua tarian aku bley hapal kecuali TARIAN TRULY ASIA & CUTI2 MESIA :P

Buat sekian kalinya baru dpt bergambo kat dpn opis snd setelah 2thn keje sini haha


List nama under KPKT adalah 50 org tp yg gi training xsmpai 30 org.

KPKT's gudibeg (air mineral, cufflink 1Malaysia, muffin& kek yg dah penyek ekekek)


Time treing besa ah aku duk blakang2 hihi.

After got our gudibeg

Sabtu pon gigih gak gi training- 5jam.. really tired lol. Aku wat bsungguh2 psl aku xnak berterabur (even aku tau kat dataran for sure ramai yg berterabur nye haah).

Aku peserta ke 08350 (skit lg nak cecah 12ribu org)

Ahad 4.15pg bgn psl nak gi opis 5pg.. bas bertolak 5.30pg kekdahnya.

Tp besa la kalo dah ramai2, 2kwn aku tu lambat.. 5.35pg baru smpai opes... ada la 3org yg smpai ekekek. 6.25pg baru bertolak.. tu pon bas xpenuh.

Warming up tarian

Smpai Dataran 6.35pg tu pon dah ramai giler smpai pergh kul bape la agaknya dorg smpai eh? Agak kelam kabot psl dorg semua bwk haluan masing2, pt jln 1grup aa!

Setiap 1belom mewakili grup masing2.
Oren, kuning, merah, hijau, purple & biru

Yg kompiusnya opis aku register under PUTRAJAYA, pelik plak aku.. opis aku kat KL le weh, 2thn lg pindah putrajaya ekekekke.

Trainer ditempatkan di setiap tepi kiri masing2 (tarian puteri santubong gamaknya ni ada pacak2 mcm burung tuh) :P

Xlama kendian baru berkumpul ramai2 dgn trainer kitorg skali, dorg xbg berpecah till masuk grup masing2.

Kitorg xsempat mkn pon, just menum air je & yg penting nya bergamba hihi. Gambar 1KPKT ada dlm kamera urusetia.

Makcik ni jd perhatian psl dia lyn syok sorg2 masa tarian zapin.. giler semangat hihi

7pg start warming up tarian. Tp xramai yg nak join, dorg segan agaknya. Ramai yg melepak tepi2 je.

Kat dpn stage. From left: Qilah, naja, emma, deidaa, kak nor & zana (merangkap opismet & osmet aku jua)

MC nya ialah DATO' MAHADZIR LOKMAN. Haa yg masih berantai2 tu dah kena sound hihi tu la sape suroh? Xde disipling langsung! Grup aku oren ramai sungguh chinese.

Also dpn stage

Perasmian dirasmikan oleh Datin Rosmah almost 8.30pg, potong belon & Menteri Pelancongan lepaskan burung merpati which is mcm xnak kuar dr cage hihi lawak lak.

Marilah bergambar beramai2.. 1MALAYSIA :D

Terus start TARIAN. Aku berterabur tang TRULY ASIA & CUTI2 MESIA je sbb mmg aku dok hapal langsung.

Trainer 4org yg dlm CD tu ada aa tp aku kenal sorg je pong iaitu pelakon drama/teater tu which is aku baru tau nama dia pg tu masa Mahadzir Lokman ckp :P Idok la slalu kuar tv tp aku kenal la heh!

Aku just follow trainer yg berdiri kat tepi kiri tu.. sbb nak tgk skrin= skrin duk tunjuk org menari. Nak tgk trainer kat stage, ofkos la xnampak sbb grup oren kat ujung sanun. Chineese2 sebelah kiri & belakang aku berterabur abissss! Siap terlanggar2 aku lg huhu. Yg bestnya dorg try follow tarian zapin.. nak tlg aku xmampu la sbb aku pon sibuk dgn diri snd hihi.

Lps 1TARIAN, Datin Rosmah pulang & kitorg rest jap dlm 15menit gitu & sambung TARIAN blk utk 2nd session

1st time aku dtg Dataran nih ngeh ngeh ngeh!

1TARIAN pon dah berpeluh, inikan buat 2x which is 1session tu lebih kurang 19menit non stop huhu.

  1. TRULY ASIA
  2. TARIAN CINA
  3. TARIAN SABAH
  4. TARIAN INDIA (PALING LAMA NIH)
  5. TARIAN SEWANG
  6. TARIAN SARAWAK (PUTERI SANTUBONG)
  7. ZAPIN
  8. MEDLY TARIAN CUTI2 MALAYSIA

Masing2 posing "gersang" huhu

Ingtkan buat 2sessi je tarian tp ramai yg request TARIAN SEWANG kekdahnya. Aku pon suke pe.. geleng2 pale hihi. Layannnnn!

Then menari TARIAN CUTI2 1MESIA utk LAST SESSION. Tp time ni ramai dah blk tp aku layannnnn, syok uu ++ Inchek Zuhairi tu layannnkan ajork suruh step ke mana.. lg senang aku layan kaki & tgn ... mmg xtgk kiri kanan, layan diri snd sudahhhh :)) (cpt ngat dia gi belakang stage, baru nak bergambo huhuuuu frust frust) :P

I believe i cannot fly :P

Lps abis lepak kat stage plak ++ layan menari kat padang pastu bila MC kata nak Lintas Langsung 10pg kat tv, terus berasak2 kat stage haha gile glame btol. Lama ah gak lepak stage psl nak bergambo lg! Tp xbnyak ngat gambo dlm kamera aku psl aku sibuk masuk kamera org lain yg aku xkenal, hihi mintak maap la ye patik enterprem? :))

Toinggg melekat kat bas :))
Masa karen AF4 menyanyi tu kitorg beredar, berposing plak kat Dataran. Pestu memasing lapar, maka mencari makanan kat McD masjid jamek kot? Aku xexpert sgt area tu.. follow je.

Bajus btol, lps buang beratus2 kalori, tambah blk beratus2 kalori.. adoila deidaa oi, bila hang nak slim mlim nih? kekekek.

Lps buang kalori.. tambah kalori blk adoyai :))

Xlama ah lepak situ psl opismet aku bergaduh sudaaaa, xpsl2 semua org pandang.. aku, kaknor & emma cpt2 blah sbb xnak dgr dorg gaduh.

Overall TARIAN CUTI2 1MALAYSIA ni sgt la enjoyfull.. thn dpn pasti aku join lg kalo dipanjangkan umur :-)


3 comments:

afayufu said...

bergambar sakan ko ye...meriah tul..

SyahNas80 @ Nana said...

wah meriah betul.. time dorang tunjuk kat tv tu usha gak didot mana ar tau termasuk tv ke hehe... time tu lintas langsung dari tv3 .. hehe

chomelista homestay said...

-ayu- aku suke bergambo kekdahnya :P

-anas- aik ada kat tv3 ke?
Kul bape?
Ckp kat mak kat tv1 hahaha ampeh tul.
Tp ada sekali kamera org tv ni btol2 dtg fokus dpn2 muka & kakiku masa menari zapin.. giler malu. Hope xde dlm tv kekekeek.