Sunday 20 December 2009

Membeli Belah

Jemaat 18/12/2009, 10.30pg smpai Sogo...
esak giler.. mcm bln pose je.
I tot if smpai awl, xde lah jem huhu.

Cotton from Harrison (tgh tu kain aku).

Mak cari kain cotton.
Mula2 ada peniaga tarik minat mak aku beli cotton kat gudang2 tu,
tp aku xinterested kain kat gudang2 mcm tu psl nya,
berlambak la yg akan beli kain sama wehehe.
Xkose le aku pakai nnti.. terjumpa org pakai kain sama dgn aku ke kan?

Lycra from Jakel (cakelat mokcik aku, tgh aku punye & itam putih tu mak aku punye)

Then bwk mak gi Jakel.
Giler ramai, nak jln pon susah.
Cotton department pon xleh nak plh2,
last2 bwk kat lycra department.

Cam besa la mak aku blanje hehe.
Mak pon blanjer makcik aku sepasang lycra.
Lycra mostly org buat tudung, tp skang dah bnyak org buat baju :D

kain2 yg telah dishopping

Then gi Ariani.
Tadaaa.... kain lyra sebijik desgin yg aku beli RM33/meter yg nak wat baju tuh,
telah dijual sbg tudung ekin RM115 sehelai wakakakak!

Kebetulan sorg customer kat situ dgr aku borak dgn mak aku,
dia siap rasa kain yg aku beli dgn tudung ekin RM115 tu.
Dia ckp "ha ah sama la.. pandai betol dorg meniaga.. beli meter lg untung"
(dgn RM115 tu aku dpt sepasang baju dah, kat ariani dpt selai tudung yg kecik je ngeh ngeh ngeh)

Kwn aku ckp "BEZANYA KAT ARIANI TU DAH SIAP"
Aku ckp "MMG LA.. PLUS2 KITA DUK BYR GAJI EKIN" dats y mahal kuang3!

Shawl ku & tudung mak aku

Then round2 jln TAR aku beli shawl & pashmina.
Mak aku beli tudung.
Then gi Harrison plaks beli kain cotton.
Mak aku also belanja sepasang utk aku geheheh!
Mak aku beli 2pasang utk dia :D

Sekian ari membeli belah saya.

Jadilah pembeli yg BIJORKKKK :P



4 comments:

comey_lote said...

mak belanja...bijorkkk bijorrkkk
hihihi

chomelista homestay said...

Jeles kah? hihiiii :P

comey_lote said...

aku tak jeles pasal mak belanja, tp aku jeles ko leh merewang kat jalan tar..huhuhuhu

chomelista homestay said...

Kita la patut jeles ko diooo...
blh tgk negara oreeeeee :(

Jln TAR tu biaso2 sgt doh.. sobbbb sobbb sobbbs :((