Friday 9 December 2011

Klinik Jega

Penduduk Kelantan, siapa tahu mengenai KLINIK JEGA?
Aku mami pun baru tahu kewujudan KLINIK JEGA ni walaupun sudah beroperasi berbelas-belas tahun.

Al-kisahnya haritu mami aku borak dengan officemate aku dan cerita pasal sakit lututnya maka kakak tu pun suruh pergi KLINIK JEGA tapi kena pergi awal-awal sebab sentiasa ramai orang.
Gelap pulak.. ramai gila tu sebenarnya.. susah nak ambil gambar dari dalam sebab terlalu ramai & bersesak-sesak

Maka pergilah sabtu tengahari… MAKKKKK OIIII!
Beratur sangat panjang & sudah penuh, tak boleh ambil nombor dah.
Mereka bagi siti sifir sifir-sifir untuk datang sebelum orang lain ramai.

Maka ambil keputusan untuk pergi Isnin dan pendaftaran untuk malam bermula jam 6.30petang tapi doctor ada pukul 8mlm.
Bayangkan aku daftar 6.20petang pun, sudah nombor 3 & 4 (aku dan mami masuk sekali).
Kalau daftar betul-betul 6.30petang, mahunya nombor ekor 11 huhu.

Lepas tu pergi Maghrib di Masjid Muhammadi & balik semula ke KLINIK JEGA 7.45malam.
Haaa ambik kauuuu.. seat ada 2 je lagi yang kosong.  Mami Tanya orang sebelah turn ke berapa?
Katanya ke 32 hu hu huuuu gila kan?

Best lah doctor ni, dia kelakar & banyak bagi nasihat-nasihat.
Aku sakit lutut sebab jatuh, dia tanya kenapa terjun & terjun kat mana?  & ada la lagi benda2 yang diborakkan.  Hahaha

Mami pula kena cucuk.  Doktor nak cucuk aku juga tapi macam biasa la aku takut weiiii!
Padahal boleh pula derma darah kan?  :D

Masa nak ambil ubat, ingatkan mahal.
Rupa-rupanya murah je.  Aku punya ubat RM30++ (kalau kat KL sentuh sikit tak tengok apa sakit + 3ubat RM45 dah isk3!).
Mami punya mahal sikit sebab cucuk dalam RM40++

Jadi aku akan pergi lagi ke KLINIK JEGA ni!
Kat depan tu ada KLINIK Chinese & 1 row nya pula ada juga KLINIK tapi memang tak ramai lah.

Sesiapa di Kelantan, boleh la cuba KLINIK JEGA :D

7 comments:

♥cik.mental♥ said...

klinik tu hok dekat dgn pasar lama tu dok...?

chomelista homestay said...

zamxam- ha ah.. Betul2 dpn zonria

Anonymous said...

Klnik tu bka 24 hour kew??ari jumaat??

Unknown said...

Salam Nk tnya klinik ni operasi mlm je ke? Sya dri Puchong Nk bwk ayah kna stroke, bleh bg detail psl klinik ni x?

clah said...

cukuplah hanya Allah..

sb mak aku ngn adik sku berulang alik ke klinik dr jega la, aku kena srangan dgn sihir hindu..

sham06 said...

maksudnyer ape tu? sebelum pegi kena sihir ke atau slps ulang alik ke situ kena sihir nyer?

Unknown said...

Nk tnya..pak mertua sy kena bisul dh bertahun dh x ok2 lg..rasa2nya elok x bwk g klinik jega ni