Sunday 10 August 2008

Holiday @ Genting Highland

Date: 9/8 [Sabtu]
Time: morning till lewat mlm
Attendance: Aku, Emy, Judd, Chinozie, Myo, Asrul, Ain, Mayang, Dreamlord & Kak DD


aku suke picas ni.. chantek :-)

Aktiviti ni dah lama di plan tp aku decide nak gi a week b4 [tu pon sbb ada anasir2 penyaiko soklan "ko xgi ke deida.. ko xnak gi ke? seriyus ke xnak join?"] aiyak bila dah tnya camtuh, aku declare nak gi la sbb bunyi soklan tu mcm arahan suh gi.. hihi]

Memula aku xmo gi sb bnyak menda aku takot nak main ++ dlm lists tu xde geng yg bleh masyuk dgn kepala aku ni :p


Geng2 coklat- judd, deida, emy & chinozie [chup kami xjnji taw, kebetulan je] :D

Oleh sbb aku nak gi, maka aku posting bnyak la kan kat topic aktiviti tu sekali kena delete daaa! Bnyak gile! Itu membuatkan aku mcm xnak gi pon ada! Weh aku wat kecoh kat situ sbb aku nak gi.. aku bkn nya NATO [No Action Talk Only]. Xpe la, decide gi sundirik2 & wat hal sundirik la!

Dlm lists tu ramai le nak gi tp bape kerat je yg btol2 dtg? Muka2 yg kena delete posting ni jgk la yg meramaikan! Isk!

Catatan Perjalanan:

8.25am: Aku smpai MCD tmn melati.
8.35am: Judd menyusul tp oleh sbb emy lambat maka brekpes MCd dulu
8.55am: Emy fetch
9.15am: Smpai R&R Genting Sempah [sian nozie sorg2.. jnji melayu la mcm ni.. ptt 9am dah ada]
9.40am: Asrul, Myo, Ain & Mayang smpai
9.50am: Konon bertolak ke Genting Highland sekali nozie yg lead bwk masuk KL blk daa.. kekekeek ampeh! So emy lead.. u-turn kat tol Gombak
.. adoiiii kan dah buang masa 20min? :p
10.30am: Naik cable car
10.40am: Smpai Genting Highland
7.40pm: Gerak blk KL.


Geng2 coklat in cable car

Smpai2 kat GH, terus cari outdoor games. Masa jln2 kat luar, sempat la posing.. hahaha!

Best tak lamborghini aku? hahaha!

Lamborghini sape la ni ek? Ada la berderet 2 3 buah [from singapore].. mesti dtg berjudi.. hee!

View from top

Tggu jgk org2 dlm lists dtg tp xde.. alahai! So go on dgn aktiviti seterusnya!
Tix outdoor games RM38 tp ada 3games close. Slh 1nya SPACE SHOOT.
Si juddin siap ngamuk sbb dia dtg semata2 utk naik SPACE SHOOT.
Aduhai sabar je la weh.. nak wat cemana!

Masuk2 je tgk bebudak main Rodoe Rider sbb tggu 5org lg ntah ke mana [rupa2nya dorg posing kat luar.. aiya].


Time dorg nak main CORKSCREW, ujan plak so xdibenarkan main maka masuk le dlm.
Time ni la Kak DD & Dreamlord dtg [hurm skandal ke korang?] :D


Dlm antique car [emy, deida, asrul & judd]

Masuk dlm ah isi perut dulu. Mkn burger king.. haa aku sebenornya xbape gemar fast food ni tp dah xde lain, mkn je la. Lama gak lepak tnggu hujan reda.

Then masuk blk outdoor games.
Naik antique car. Asrul siap turun amik gambo lg.. hehehe dah namanya kaki2 posing! :p

Then naik CYCLONE dgn asrul, judd & emy.
Ingtkan besa2 je tp games tu geli montot.. uwaaa menci aku!


View ketika kabus

Ok then sambung keluar.. dorg main CORKSCREW.. aisey aku xmain aaa sbb jujurnya aku ngaku aku gayat / takut tinggi & mende2 yg menggelikan muntot ni.. huhu!
Maka aku wat hal snd le. Perati org & gi posing masa kabus.. kekeke!
Lama tuh dorg queue & main, penat aku tggu!


Geng2 kami dlm bot menuju ke dinasour land

Then sambung plak naik PIRATE TRAIN. Hurm seriously tak takot langsung.. hahaha!

geng2 yg main corkscrew

Then menuju ke games seterusnya iaitu SPINNER. Again aku xmain sbb tu berputar + tinggi + ianya membuatkan aku geli muntot [aku dah naik ye.. aku dah buktikan.. kekeke!] Aku tukang amik gambo je!
Hahahah judd dibuli oleh asrul & chinozie.. waakkaka lecturer dibuli. Kalo aku student judd pon aku suke buli... lalalalaarikkkkk! =))
Gelak je org yg jg games tu :p



ketika mereka queue menaiki corksrew

Then main TEA CUP plak dgn emy, judd & asrul.
Aku ingtkan mende ni tak la pening sgt tp ya Allah xleh nak ckp!
Sape lah gerangan yg keji buat pening tu? Hahha!
Sj xmo pusing arah bertentangan sbb kalo pusing arah bertentangan xpening sgt!
Penin2 jgk, tp gelak2 jgk.. kakakaka gilo la weiii, seb baik aku xmuntah =))



ketika queue menaiki bot


Then main BUMPER BOAT. Gila lama queue sbb sorg 10min. Aku sebenarnya risau gile masuk dlm air dlm ni sbb aku jg sgt takot dgn air [dats y kalo picnic @ laut aku mmg tak suke termasuk pulau2]. Adus kantoi la sgt. Brutal2 aku penakot... aiyak tp aku jujur ngaku.. heee!
Pulak tu tgk sorg bdk tu duk spinning je bot nya.. mcm susah nak gerak, lg buat aku ngeri!
Tp aku cabar diri snd.. aku tgk ada bdk2 lain blh.. xkan aku xleh lak!
Mula2 nozie nak main sama tp last2 tinggal aku, judd & emy je.. redah je la!

Tiba turn aku naik.. gile berdebar tu.. sekali boat aku xjln. Ah sudah, apesal pulekkk? Malu gile sbb ramai yg tgk, sekali staff situ suh pusing tempat pegang tu.. owh.. hahah baru jln.
[eleh juddin gelakkan aku.. sudeh le.. @ least 2min pertama tu mmg aku tak tentu arah then aku bump jgk kan tgh2 tu.. weksss!].
Main smpai basah2... aku bump je sape2 pom, xkira dah :p
Syok! Wah ajaib ni aku tak takut air.. haahaaaa!

Xde plak bebudak ni amik gambo kitorg.. isk! time tu asrul tedo sbb pening.. ahahah!



posing skit

Games seterusnya aku main PIRATE SHIP. Huhu geli muntot, seriously!
Aku duk gelak2 je.. ayayaya! Aku duk dgn emy. Juddin duk blakang, cam besa enjoy himself dgn aski2 angkat tgn nya.. hahaha!


geng2 sengal dimkn dinasor.. aiyak!

Tu lah last game yg kitorg main. Aku xmain bnyak sgt la sbb aku takot. Bila agaknya aku nak sahut cabaran fear factor ni eh?

Then terus naik ke atas utk pulang ke KL.
Gile penat tuh!
Kali ni aku tumpang keta Nozie plak.
Ak ala aiii.. kecut perut la jgk sikit2,
sempat men'drif' tu.. tp xde la takot gila beba sbb aku pon mmg bwk keta laju.. hihi!
Cuma aku takot tang nozie cucuk cab tu je isk!

Terlelap la 2 3 saat sbb penat.
Then acara seterusnya ke Restoran Cheng Ho Wangsa Maju.
Report pd entry berikutnya sbb semua gambo dlm digicam nozie!

Best lah aku gi Genting kali ni.. just enjoy maself even ada la sakit ati kan?
Tp aku tidak pedulik itu punya kuman.. :D

K la sekianG!

[gamba2 will be upload later kat http://gepren.fotopages.com
Aku tgh tggu gambo2 dari digicam chinozie, mayang & asrul] :-)

No comments: