Monday, 14 February 2011

Kopek

Kalo kat kelate KOPEK ni kira "harta 2ketui wanita punya" tu.
Tp kat luar KOPEK ni kira mcm "kupas".
Kat kedah KOPEK ni bermaksud beg duit/purse.


Hee mcm2 la kan.
Tp ni slh 1 kuih feberet aku kat kelate.
Kuih KOPEK.. nama ni diberi mungkin sbb menyerupai harta wanita kot kekekek xsenonoh kan?  
Masa kecik2 xmalu pun kalau sebut, sekarang malu la.

Kat KL ada tp pyh la nak jumpa + kecik... huh!


5 comments:

syahnas80 said...

didoooot - yup.. kuih ni memang feveret anas... punye ar pk kuih apa ni.. coz aritu balik kelantan.. anas memang belasah makan kuih ni je.. adus.. kat sini ada tak jual kuih ni? oooo nama kuih ni kuih kopek ek ,, hehe.. i like

cik kodok said...

waa suka gak ke?
suke yg tepinya tu.. keras2 haha.
Kat sini ada tp pyh la nak jumpa pastu rasanya mcm xsama langsung dgn kelate punya :-(

shuweet said...

ada satu lagi mek, kopek tu maksudnyer puting yang kekanak suke no menghisap tu..yang bermacam aneka tu...hehe

cik kodok said...

mimie- ye ke?
hahaha aku baru tau ni :P
Banyak sggh maksud kopek ghupenya hee.

comey_lote said...

aku pun berehi kuih ni..sokmo beli time gi klinik kesihatan masa kecik2 dulu...hihi..tp mak aku ajar panggil kuih topi..x tau plop ore panggil kuih k**** hahaha