Thursday, 12 August 2010

Cili bang bang- TANGKAI CILI, BKN TANGKAI JERING :P

1Ramadhan gi giant setiawangsa nak beli sayur tp bnyak yg dh layu sbb gi lps isya'.
Decide amik cili merah je 2tangkai & timbang 26sen je.  Then beli menda lain.

Kat kaunter nak byr:

  • Cashier:  2 je kak?
  • Aku:  Ha ah (tnpa tgk apa mende yg dia maksudkan).
  • Cashier:  La sedihnya
  • Aku:  (rasa pelik, nape dia kata SEDIH?  so aku tgk).... OH.. haaa cukup la 2 (sambil sengih)
  • Cashier:  La kalo camtu baik mintak dgn jiran je kak setakat 2tangkai je, rugi je
  • Aku:  hahahaha ala besa la masak sorg, mkn sorang.. beli bnyak2 kang xabis tu membazir
  • Cashier:  haha akak niiii camtu plak
  • Aku:  (gelak kaberline sbb ada org kat belakang).

Ada ke ptt suroh aku mintak dgn jiran?  Isk2 xleh2... kalo kat kg mcm makcik2 tu bley la mintak dgn jiran :P

Pernah apa aku gi kedai runcit beli 1tangkai je CILI MERAH?
Ni bkn dikatakan tangkai jering tp DAH TANGKAI CILI :))

7 comments:

SyahNas80 @ Nana said...

hehe .... sama ar kitorang masak kat opis ni pun.. beli 2 batang cili.. 2 bawang besar.. haha sebab bukan nak masak banyak pun.. :)

Emy said...

biasa la, aku kalau beli bawang putih, amik 2 labu jek..

deidaa said...

anas- tu aa kan.. watpe beli bnyak2.. masak pon slalu :P

emy- aku besa je tgk org beli bwg putih 1 @ 2labu :P
Ini cili maaa.

yatispeed said...

aku lak poyo..ambik satu net terus kalu beli..sudahnya bawang tumbuh dalam peti sejuk ok?? hehehhe..dasar org beli tak sedar diri aku ni..

deidaa said...

hahah yg mcm ko la aku xnak jadik.
Kalo jd mcm tu aku mcm takot gile nak pegang bawang yg tumbuh2 tu hihi.
(rasa mcm ada ulat je erkkk).

shuweet said...

hahahahhah...klako la ko nih...2 tangkai cili jek ko beli...hehehe..tapi baguih la tu dari beli banyak nanti membazir busuk kan..aku kalau membeli pun gitu gak...bawang merah 5 bijik, bla bla..cukup untuk sekali masak..ada skali aku nak makan nasi goreng kat opis, aku g tapau kat carefour, skali takde cili padi, last2 aku ckp kat orang tu nak minta 3 tangkai cili padi..die sengih je ckp ok..hehe

anywhere_Smile said...

This set of unspoken pandora jewerly rules went unchallenged it's not pandora bead and this extra weight, almost magically, pandora charms bracelets everything changed.Brings about acne could Pandora beads find out how traditions evolve, they simply do. To discount pandora the creative mind, images of a wizened pandora sale old wizard sitting atop a stone tower towards discount pandora charms the top of by far the largest mountain pop into your head. He sits Pandora beads 2010 in his white robe stroking his long a few facial beard pandora beads charms coupled with surveys the earth's weddings to be which buy pandora charm has a look of greatly consternation.