Monday 23 November 2009

DUKETHON - got medal?

Date: 22/11/2009 (Saturday)
Venue: DUKE Highway
Time: 8am
Duration: 36minutes (5km)
Bip number: B2191

Huzz, Amy, Meeza & Deidaa

Semangat this time sbb opismet aku pon ada join even dorg join FUN WALK 1km je :P
Asalnya 9org tp yg dtgnya hanya 4org je... lelain tu "bnyak ngat la alasannya haihhhh"
(terms aku gune "rugi xgi" ialah= terms experience la + lari bleh kuar peluh + have fun dgn kwn2.. unless kalo xde kwn.. kalo xgi pon xjejas apa2 utk diri mereka, ngeh3!)

Baru masuk "kandang" utk kategor A & B :D

Bertolak 6.10am fetch si Anuar nih kat Jln Kuchai Lama huhu.
Jnji dgn huzz 6.30am kat opisnya tp dia smpai 6.55am psl xsedar tedo isk3!

Geng2 aktiviti lasak?! :D

7.30am smpai sane... keta dah bnyak, sebbaik senang parking & xjauh hehe.
Sbb ezza xgi maka si mezza yg amik no. ezza,
maka xperlula jd pelari antu lg kan? hehe.

Rasanya gelak sbb kameraman TV1 dtg kat muka aku tp aku ngelat & kena perli kat opismet huhuhh

7.58am kategori A & B dilepaskan.
(ikot jam hp aku 8.10pg- senang nak set time hehe)

Peserta berlarik

I tot masa dlm "kandang" tu duk dpn2 dah,
rupa2nya bile dilepaskan, ramai giler org dah lps larik.

Yeaaa at last saye dpt medal.. no. 43 :D

Paling xtahan masa jln menaik tu adoyai giler sengal nak menolak lari naik ke atas.
Aku mcm putus asa dah sbb ramai yg lintas2 aku nih.

B2191 (no. 43) & B2190 (no. 42) :P

Redha je lah.
Pk gak dlm ati "huhh baru bajet nak dpt medal utk 100 pertama,
jgn hrp dah le gamaknya".
Ye la aku tgk masing2 lari laju je, aku lari mcm jogging plak tu ekekekek.

Us

Masuk KM ke 2 tu aku bnyak jln dah.. penat hahaha stamina tak kuat neh!
++ duk lyn sgt penat tu, tu yg berjalan.
Time ni mezza dh lintas aku, ntah ke mana2 dah kekekek.

Opismet

Lps menum air tuh,
aku paksa gak diri utk lari slow2.
Masa u-turn tu pon aku tgk ramai yg amat2 agiks lari,
means aku bkn la org corot2 :P


Tetiba ada mamat lain enterprem huhuuu :P

Lbh kurang 200meter nak smpai finish line tu laju je larinya ekekekke.
Tiba2 dorg bg no. 43 & dorg ckp "gi amik medal".
Haahhh biar benar?


Bersama "galah panjang"

Ragu2 gak gi booth medal takot tersalah dgr.
Tp aku ikot je mezza sbb dia no. 42.
Skali btol dpt hihi giler lah aku xpercaya sesungguh :))

Bkn senang nak lepak atas T & G ni :D

Sbb i tot MEDAL UTK 100 PERTAMA YG SMPAI.
Rupa2nya 100 PERTAMA LELAKI & 100 PERTAMA PEMPUAN hehe.

Medal

Dpt ni pon naseb psl pelari2 tegar yg expert tu ramai xjoin.
Kwn aku pelari marahon tu pon join Penang Bridge smlm heh.

My medal

Anyway... rasa teruja jgk nih sbb 1st time dpt medal.
Next time xtau la camne kan eekkeke.

Gamba full KLIK SINIH


Nota kuku:
Sorg opismet aku yg ckp besar dpt lari 5km in 10minutes tu pergi setelah larian smua settle.
Sedangkan dia lari setempat 5menit pon dah mengah!
Katanya "alah awk jln je kannnnn? Semua org pon blh dpt medal tu, sy join pon mesti dpt!"
Pergh kerek sighhhhh!
Dia xgi sbb alasan "food poisoning" tp bila smpai segar bugar je aku tgk!
Besa la org berlagak ni ckp aje lebih.. nak buat btol2 takot! Wakakak!

4 comments:

Anonymous said...

1 mile dash nanti, 20 org je dapat medal..kena training weh :D

chomelista homestay said...

hhaha kata nak leisure2? :P
Kalo 20.. KOMPIM xdpt la aku hahaha.

Gerb said...

Belum cuba belum tau.

chomelista homestay said...

-meeza- hee baiklah aku akan cuba :D