Monday 7 November 2011

Derma

Untuk kali ke-4, saya menderma darah di Pusat Perubatan An-Nisa' Kota Bharu.
Rasa macam marah pada diri sendiri sebab tak berjaya untuk derma setiap 3bulan.
Ye la asyik sibuk je memanjang huhu alasan betul!

Tak ada alasan lah nak derma darah.
Alasan "aku takut / aku sendiri tak cukup darah / belum masanya lagi" tu aku tak boleh terima.
Unless doktor sendiri yang sah kan korang tak cukup darah untuk derma.
Bagi yang tak cukup berat (sekurang-kurangnya 45kg), tengah period & alasan-alasan yang tercatit tu,
aku buleh terima!

Doktor dari HRPZII cek kat final stage.
Katanya ramai juga dari Jabatan Kesihatan datang derma.
Aik, time aku ajak tak ramai (padahal aku ajak 3 4org je haha).

Ok selesai derma, dapat lah 2gudibeg berisi seperti gambar di atas.
Lupa nak letak sijil.
Pergi makan nasik yang dorg sediakan dengan mak  (hahaha aku dan nasik tak dapat dipisahkan, nasib aku tak gemuk) :P
Lps derma rasa dapat 1kepuasan sebab dapat berbakti.
Ye lah nak derma duit pun, banyak mana sangat lah kan?

2 comments:

IxoR@ said...

dekda... betul ke orang cakap... kita derma darah tu kan dlm masa yg sama seperti cuci badan kite....

ringan eh badan bila lepas cuci darah?

chomelista homestay said...

Mana ada rasa ringan lps derma darah huhuuu.
Blh baca sini http://www.harum.com.my/woman.php?cate=heal&id=599

Gi le derma... Tak rugi pun