Tuesday 6 April 2010

Din Beramboi...... ingt arwah abah aku,,,,

Delay 4hari entry nih.
Rasa mcm sedih la jgk nya psl pg2 aku gi opeh,
mmg aku on Radio ERA psl aku nak dgr lawak2 sengal 2org neh.
Specially SAWANCARA & DRAMA SEBABAK.
Giler kentang lawak.. aku bleh tuh gelak sorg2 dlm keta or kat opeh.

Aku bkn la peminat tegar din beramboi or else mana2 artis mesia.
Tp aku suke dgr lawaks2 gilosh nye nih.
(some of my fren kutok2 je.. konon2 xkenal pon ada.. ada yg kata XPENAH MINAT RADIO MELAYU MESIA, XDGR STESEN MELAYU OR ELSE... cam geli plak aku dgr.. hebat sgt la tuh ek) :))

Acceli bila lbh kurang kes dgn arwah abah aku,
which is mcm sakit2 besa 2 3ari.. then tetiba masuk ICU (isnin).
3hari masuk ICU... arwah abah meninggalkan kami semua pd khamis mlm di mana abg aku blk dr Dubai, sempat jumpa even masa aku blk selasa tu pon arwah abah aku dah tak sedar.
Aku ada dkt kepala arwah abah aku masa abah meninggal & aku usap2 kepala arwah beberapa jam abah pergi.
Arwah abah sakit lain la tapi, bkn sbb denggi.

Sedikit sebanyak aku terkesan jgk psl arwah abah aku pergi tanpa apa2 tanda.
Mereka2 yg mengalami nasib yg sama dgn aku, mungkin akan lebih terkesan berbanding dgn org yg tidak melaluinya & hanya akan berkata- ALA DIN BERAMBOI MENINGGAL PON NAK SEDIH.. not because of dat fren... AT THE SAME TIME AKU TERINGAT2 ARWAH ABAH AKU JG... dats y la mana2 ada kematian... xkesah baca dlm paper sekalipon, mesti aku mengalir air mata.

Hanya luahan hati aku.
Aku xpenah menci sape2 artis kat mesia ni (menyampah ada kot hahaha tp kita ummat biasa je pon... ko kutok bagai nak rak pon, mcm la artis tu tau kan?) :)

Anyway... al-Fatihah utk arwah.

2 comments:

ezza erisa said...

ada yg kata XPENAH MINAT RADIO MELAYU MESIA, XDGR STESEN MELAYU OR ELSE... cam geli plak aku dgr.. hebat sgt la tuh ek) :))

aku la tu kan. sila la geli.. aku tak penah dengar radio era. takde la rasa hebat mana pun. tapi dah bukan taste nak buat camne?

chomelista homestay said...

Ohh mu dok ajin dgr radio era ke?
Dok tau pulak aku? :-/
DOK AJIN dgr cemana nak tau TASTE ke dok?
"DOK AJIN which is XPENAH even 1min pon lah."
Tu yg aku curios pulak nye kehkehkeh.