Monday 12 April 2010

Kembara Putrajaya Treasure Hunt Part 1

KEMBARA PUTRAJAYA TREASURE HUNT PART 1.
10/4/2010 (SABTU)
TEAM SSK: DEIDAA, AMY (DRIVER), EZZA & NADIA (GANTIKAN HUZZ YG GI EXAM PTD HUHU)
COVERED 8TAMAN (TMN PANCARONA, TMN RIMBA ALAM, TMN SAUJANA HIJAU,
TMN BOTANI, TMN WAWASAN, TMN SAUJANA, MONUMEN & TMN WETLAND)

Queue utk register
(ezza, nadia & deidaa)

This is our 1st time join Treasure Hunt.
Ni pon sbb k.jida yg emel kan.. if x, mmg xtau.. thanks to kak jida :-)

Kaunter registration

So aku ajak la geng2 SSK so dorg setuju nak join.
So start dr situ kitorg studi & cari segala maklumat psl treasure hunt &
also read experience from others yg penah join.

Our team diberi pendaftaran no. A020 with 4lucky draw numbers

Also read skim soklan yg very tricky pada firasat sy.
Huzz as our team manager very the komited.
Siap print soklan & jawapan suh kami studi.

Even dah lbh 7.30pg, ramai lg yg blom register

Ada la beberapa mende yg harus dibwh masa treasure hunt as kamus (xkesah la kamus bm-bi/bi-bm, anatomim, antomim, bm-bm or whuteva lah), calculator, writing board (sbb buku mesti lembik sket kan?).


Semua dpt gudibeg. Dlm ni ada sijil, pen, brochure & keychain

Aku ada gak studi kat website soklan2 nya.
Agak memeningkan.
Skali pikir, mcm nak tarik diri pon ada sbb aku ni kan ala2 LAMPI! (lambat pickup).

Meehun goreng yg keras huhu

Tp kalo xjoin, mana nak dpt experience ye x? :-)
A week b4 tu, huzz kata xbleh join psl dia kena gi exam PTD adoi a bit kecewa.
Tp nak wat camne.. tu lg penting (kalo dia jd PTD kat opeh aku, blh aku buli haha).

Pacar opismet ku: hafiz, shahrum & nuar
Sorg lg xkelihatan iaitu satu2nya awek team dorg: Ude :P

Tp huzz gantikan dgn ex-opismetnya Nadia which is aku xkenal sape.
Aku dah la ssh sket nak get along dgn org yg aku xkenal or same meaning wif:
aku kureng ckp bnyak haha tp sbb nak jd teammate skali, aku redah jua.

Starting lines

Hari kejadian, kami semua berkumpul di umah huzz &amy di balakong.
Gi 1keta senang sket.
Janji 6.30am. Aku & ezza gi 1keta smpai 6.35pg heh lewat 5menit psl gi isi minyak luh huhu.

Blur le plak kekdahnya gambo aku nih.. sj nak tunjuk tag nama tu :P

Ptt dlm 6.45-7am bertolak ke perbadanan putrajaya tp menunggu si nadia lambat le pulak.
Slh 1 sbb aku pyh nak janji dgn org xbape kenal.. aku xsuke org lambat aiyaaa.
(err aku ckp jgn la cik huzz/amy terasa ati tawww.. aku ckp je hee).

Bersama team lwn, hafiz.. blh pulak amik gambo skali? wakakak

Agak termalu sket dgn team opismet aku (hafiz, nuar, shahrum & ude) psl aku sound dorg "jgn lambat" ... tup2 dorg dah smpai dulu kul 7am lg.. malu, siyes aku malu even dorg xde la ckp apa2pon :P

Our car

Dlm keta tu berkenalan la skit2 dgn Nadia.
Xde la tnya bnyak sbb menggelabah pasai dah lambat.
Registration smpai 7.30pg je.
Dkt 7.25am smpai, agak kelam kabut mencari parking Perbadanan Putrajaya tu which is kitortg xnampak pon keta tgh queue utk t. hunt.
Kitorg park kat basement.
Bila naik, rupa2nya kena park kat atas le!

Kami semua bersemagat saga (dah guna saga.. xkan bersemangat waja plak kan?) :))

I tot dorg dah get ready.. rupa2nya ramai lg yg queue nak register.. lega kitorg!
Team kitorg diberi dgn no. pendaftaran A020 bersama dgn 4 no. lucky draw which is aku tau aku mmg xkan penah bertuah hahaha.
Then diberi gudibeg sorg 1.

Background mahkamah putrajaya

Then amik meehun goreng + telur dadar + kuih seketui.
Betul instinct aku kata kat dorg masa ontheway ke perbadanan putrajaya bahawa MUSTI DPT MEEHUN YG KERAS. Skali betol daaa.. aku ada 8th sense kot ihihi.

Ala korang ni beriya sgt la tepek stiker hihi

Mkn ala kadar pahtu gi lepaks2 dgn opismet aku plak.
Mula2 mcm mls nak ajak opismet join kot2 kalo dorg xmo.. aku sakit ati weh!
Sbb aku nak.. bila aku ajak.. HARUS JOIN kejam kan aku? :P
Ni aku dah siap warning... TAK JOIN SIAP KORANG!
Accelli ptt ada 1team lg opismet aku join tp dorg kena outstation so tarik diri.

Berjaya nya aku berdiri tgh2 jln :))

Sambung cite.... si ezza & amy gi kat kereta utk tampal sticker & bawak naik keta ke atas so tugas aku & nadia ialah gi taklimat.
Sekali dorg kata "driver je yg blh dgr taklimat" which is masa aku queue tu, dia tnya aku driver ke? Aku kata x.. so dia kata "driver only"... ceh ape kes?
Kata dlm emel 2org blh masuk dgr taklimat?
Ckp xserupa bikin mehhhh.. i don't like!

Para2 marshal get ready menjalankan tugas masing2.
Rasanya lbh 20keta kot.

Gelabah aku call dorg suh naik cpt, kot2 terlepas dgr taklimat.
So tugas kitorg time tu lepak2 je kat luar.
Amy risau gak sbb dia takot ada yg terlupa psl taklimat tu.
Bihtu nak wat camne? Rules ttp rules.

Ready to hunt tgh2 ujan??

Dlm 8.35am tu dorg suh kitorg queue kat starting line which is ezza lah kena drive keta amy (aku xreti manual hehe). Dan2 je semua keta follow keta kitorg which ish kitorg xtau mana nak tuju kekeke giler! Sebbaik ada 1keta tiba2 masuk kat tempat sepatutnya so kitorg follow je la :P

Sempat amik gamba skit je pastu ujan.. payung takdak, if x.. blh amik gambo bnyak lg.
Xblh amik gambo tgh ujan, mrh cik huzz.. dah la dia bermurah ati bg pinjam kamera best dia tu huhu.

Kami telah berjaya menjahanamkan keta amy hahaah

Xlama kendian amy smpai & dia explain:

- start awl tp still tamat kul 12pm
- 1min lewat deduct 1mark
- team yg lbh 3jam 30menit (eh ke 3jam 15min?) otometik disqualified even dorg complete task/question
- marshall ada di mana2 which is akan memantau team

Apa lg eh? Lupa la aku hahaha.
Lps dgr explaination amy tu, neves la jgk.

Brg2 yg team kitorg bwk:
- kamus bi-bi 2ketui
- kamus bm-bm
- calculator
- pen yg aku bwk 5batang kakakaka gile kentang, bnyak kan?
Ye la aku ni spesis cpt lupa letak kat mana :))
Ni pon aku terbwk balik pen amy =))

Ok... start hunting kul 8.50am jam aku (jam dorg 8.44am aku rasa).
Bermula lah cabaran kami.. to be continue ;-)



No comments: