Sunday 9 November 2008

Mahal Amat

Jemaat lps aku beli dinner kat kedai apo ntah blakang umah aku ni!
Bkn ekslusif punya pon, kedai biasa2 je!
Ni 1st time aku beli utk dinner sbb biasa2nya aku beli utk lunch je,
sbb lunch kira sedap aah gak.
Even aku tau mahal tp beli la jgk sbb mcm mls gi jauh2.. ehe!

So dat nite sj nak try [biasa kalo beli dinner,
beli kat food court yg kena lintas jln - bertentangan kedai ni la].


Aku order nasi paprik ayam + telur dadar + teh ais.
Sekali bila nak byr.. RM8.20!

Terkejut dadih mokcik!
Haku byr la jgk even xpuas ati!
Gile laaa, kalo kedai lain paling mahal pon RM6.50 je.. isk3!

Blk tu aku mkn terus.. ceh bkn aa sedap sgt pom!
Air tu tawar heber.. even aku dah ckp wat "manis"

Ape la meniaga nak untung je,
tp buat cincai2.. ceh!
Pantang btol aku!
So pasni mmg aku tobat xnak beli dinner situ lg!

Aku kalo ada kedai sundirik sok,
aku make sure biar taste foods/drinks worth dgn harga byr!

9 comments:

CottonBud said...

lain kali buat yg mcm mamat indon yg kak izan pernah nampak ni buat... lepas dia dengo rega nasi dia tu, dia letak nasi tu n blah.

chomelista homestay said...

Pergh beraninya.
Kalo saya dgn member,
maybe sy akan tnya awat mahal sgt!
Kalo sorg xberani ah sy.. huhu!

Anonymous said...

standard la harga 2..
nasik kosong RM1.50
lauk RM4.00
telur RM 1.20
air RM 1.50

**nk murah wat sendirik la..wat pe beli..

chomelista homestay said...

Pengecot mana pulak ni guna nama 'anonymous?'

Ko org kaya buleh la kata "standard"
8K pon mcm 80sen je.. wakakka!

Anonymous said...

nih la namanye x bersyukur...ko ingat tokei kedai tuh beli beras guna air liur ko ke?sendirik mau ingat la...dah beli 2 byk plak songehnye..mkn jerk la...

p/s:aku x kaya tp aku bersyukur atas rezeki yg aku perolehi...sungguh kasar bahasa tuan empunya blog nih yerk..mcm tuh ke layan tetamu yg bg komen..

chomelista homestay said...

Haih nama lg blog ku suke ati aku,
takkan blog ko suka ati ko plak?!

lalalalaa! =))

Anonymous said...

org x bermoral..mcm nihlah jawapan nye..xde langsung rasa nk minta maaf..aku pun x suh ko mintak maaf tp adab ko tuh patut tahu..nama jerk pakai tudung tp x mencerminkn sifat seorang mukmin..

Anonymous said...

opsss lupe 1 hal..ko mmg bkn muslimat sejati pun..aurat pun bukak..patut la pakai tudung x bleh nk kasik insaf..taubat nasuha la...

chomelista homestay said...

Ko siapa dtg blog aku then nak judge2 aku xbermoral.
Lps tu suruh taubat nasuha!
Oh ko la yg duk menentukan dosa pahala org selama ni ek?
Xtahu la pulak aku?!
Before duk timbang2 dosa pahala org,
cermin diri dulu,
kalo xde cermin...
gi beli!

Pity u! Peace!