Friday 11 January 2008

Jumaat Yg Malang Untukku


Beberapa kesah malang terjadi kat aku arini.



1. Mcm besa nak brekpes kat kedai Limau Purut. Arini sj je berubah angin nak mkn Nasi Dagang sbb biasa mkn mee/meehon/nasi goreng & roti canai. So aku amik la bungkusan Nasi Dagang tu & order air segala. Duduk la, bila bukak bungkusan nasik tu.. ya ampun nasik lembik selembik2nya! Yuck! Kwn aku yg amik n. dagang pon kecewa la sbb aritu dia beli nasi tu ok je. So aku mkn aje la dlm 6 7 suap then stop. Xselera la. Bg ayam mkn pon, belom tentu2 ayam nak mkn! Ni la org meniaga, tahu nak duit je.. kualiti xjg!



2. Lunch lak decide nak lepak dgn x-osmet [Kak Mie] kat umah dia kat Kg Bharu so aku beli la nasik kat kedai melayu 24 jam kat kg bharu tu. Lauk semua menarik aaa.. beli tapau je. Blk tu terus aku bersiap nak mkn. Sekali.. suapan pertama tu.. aku rasa cam ada rambut dlm mulut aku. Bile tgk.. ya Allah.. panjang yg amat rambut tu! Aku rasa cam nak muntah. K.mie tnya nak mkn lg x? Aku ckp xnak ah, xselera lah aku. Kotor.. eiiii! Mcm rambut jembalang pon ye gak.. kalu rambut pendek tu biasa la aku tgk, ni.. ish! Geli lah! Last2 aku mkn sandwich k.mie je.. sian aku! :-( Xreti jg kebersihan betollah! [smpai skang tekak aku loya.. bluekkkk muntoh kaler oren!]



3. Motor langgar aku. Ni mmg slh aku le [rasanya la.. xpon slh dia!]. Nak kuar dr simpang tu aku mmg tgk kiri kanan, rasa jln clear, aku pon kuar ar selow2, tetiba motor jual sayur tu mcm nak take over aku.. erkkk! Gedegangggg! Mati2 aku ingt motor dia tebalik tp x! Aku berdebor gile. Dia pandang aku! Aku menggelabah.. aku angkat2 tgn aku [konon mcm sign stop tp aku tak stop pon, jln sempit dol!] Jln ke dpn sikit kat simpang 1 lg.. dia btol2 stop sebelah aku then dia bg renenungan tajam kat aku. Then aku ckp "sori xnampak.. sori sori.. sori sgt2!" Then dia cam senyum sikit then dia blah.. huhu nak nangeh aku [tp tak nangeh pon.. akkaka]. Gile mamat jual sayur tu ensem.. huhu! Seb baik dia tak suh aku byr.. aku xde duit heh, sbb aku jenjalan bkn jenis bwk duit bnyak. Aku pon rasa cam baru sedar aku wat muka sedih dpn mamat tu.. hii ntah aku mmg suke wat muke kesian kat org kut.. ngaaa!
Aku smpai ofis tgk keta aku yg calar.. cis cis cis! Biasalah aku ni mmg suke gores & menang.. samada slh aku @ pon slh org lain.. ngaaa lagik.



Itu lah, malangnye naseb aku arinih!

Hope mlm ni nak gi main boling.. xde la nasib malang menimpa aku lagik!

No comments: