Sunday 22 June 2008

My new office & department!

Dgn rasminya aku bertugas di Bahagian Pembangunan PBT & Hal Ehwal Kewangan, Jabatan kerajaan Tempatan. Dpt surat 18/6 tp kena lapor diri 17/6. Bajus x?
Ingt kan 19/6 nak gi lapor diri, sekali bos suh lapor diri SERTA MERTA.
Aiyak apekah? Dgn blur2 nya aku gi.
Dah la tempat baru yg tersorok kan? Semua org xtau section ni.
So naik blk jmpa CC.. CC bwk gi jumpa.

Peh new boss mcm fussy & garang je.
Aku mmg takot siot dgn org garang [aku garang xpe.. ngee!].
Mcm2 lah dia mintak brg2 ofis & spt 1arahan yg mmg xleh skip kan!
huhu gigil lah jgk aku!

1st time dpt bilik.. tp blom kemas cecantik lg la!

Esoknya [18/6] baru aku packing secara slow2,
sbb aku mls duk ofis baru even ofis baru duk lam bilik!
But a bit scarry sbb staff kat sini ada 4 5org je,
yg semuanya duk dlm bilik memasing.. huhu!

view dari meja aku

Xleh tedo le aku lunch hour.. kalo nak tedo gak,
kena gi surau.. adeh dah jauh dah la :-(

Hope new boss ni xde la too bossy mcm tipical bos.. but who knows rite? :D
2nd bos aku tu Dato'.. aiyarkkkk!
Kena lah bekerja jgk utk dia.. muka garang.. hinfsss!

View dari tingkap aku.. hehehe baru tau dunia luar!

Bila tukar ke bos gred M54.. maka nya,
aku pon dpt le elaun RM120/month.. hee blh la cover duit minyak.. hihi!

5 comments:

Anonymous said...

Damu pa kmu to?.. Nano ni klase blog man?

Anonymous said...

The nice thing with this blog is, its very awsome when it comes to there topic.

Anonymous said...

Interesting topics could give you more visitors to your site. So Keep up the good work.

Anonymous said...

view dari atas opis tu cam tau je kat neee... heheheh!
-mama afif-

Anonymous said...

Kita berhibur jap dengan pantun kelakar di bawah, yang dipetik dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’ hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.