Friday 12 August 2011

Pindah Rumah Lagik!

Setelah 5tahun (2005-2011) aku tinggal di Menara Sri Jati, SEtiawangsa.. akhirnya aku berpindah jua.  (tp tahun 2008 aku berpindah ke rumah lain kerana kes2 terpencil tp aku kembali semula pada 2009)  heee.

 Separuh je masuk gambo... ada lg tepi2 tu.

Brg aku punya lah banyak.
Nasib baik lah ada banyak kotak yg masih belum dipakai di ofis.


 Bilik ku

Aku riki2 harga lori 1tan di MUDAH.MY.
Mcm2 harga.  Ada yg ambil RM1000, RM900, RM850, RM800 & yg paling murah aku dpt ialah RM750.  So aku decide amik yg paling murah la kan?
Tu pun sebenarnya aku tak berapa pasti muat ke tak lori 1tan tu sbb brg banyak huhu.
Tp nasib baik lah aku dpt lori 3tan sbb  kebetulan driver tu nak hantar sofa baru kat umah mertua dia di kelate hehe.


Hari last tu jugak si yana dtg amik mesin basuh aku & puan sikin amik peti dia.
Si mimie amik gas.
Sofa je takde org nak maka aku amik la balik sbb tak kuasa aku baik hati tinggalkan kat osmet aku tu.


 Apartment kesayanganku (walaupun buruk di luar)

Stove pun aku buang ke tong sampah jg sbb aku sakit hati dgn x-osmet aku, walaupun stove tu masih boleh digunakan sebelah.
Dulu2 janji dgn aku nak beli gas aku tp mlm sebelum aku pindah, dia kata “takpe lah kak, sy beli lain”.. padahal aku nak jual kat dia RM30 je.. poyo tak poyo nye x-osmet aku tu.
Kalau beli lain, mahal la sikitkan.. biar, lantok dia lah.


 Selamat tinggal JJ AU2 (JJ AF)

Mak aku pun sakit hati jgk la dgr nya.. ckp mcm keling!
Kalau tak nak.. ckp lah awl2, takde la pening2 aku nak cari org beli.
Maka dgn rasa tak bersalahnya, segala cabinet tempat masak, rak tempat pinggan mangkuk semua.. kami packing2 utk buang. 
Pada asalnya kami nak bg je set pinggan mangkuk / cawan semua.. tp kami kata kalu gitu la peel ex-osmet aku.. baik tak pyh bg apa2 lah senang.  Aku bg x-officemate aku je.
Cuma aku suruh x-osmet yg sorg lg (masalah nak byr sewa) tu amik 2 3bijik pinggan, 1mug & cerek utk dia… kalau dia pindah, aku suruh dia bawak sekali.
Dlm rumah tu aku tinggal 1rak buku besar je sbb kalau bawak balik pun, nak sumbat kat mana?




 Masa tunggu pekerja angkut brg, borak2 dulu dgn Pakcik Jamil (jiran sebelah umah aku) which is masa mula2 duduk situ, aku menyampah kat dia but the end aku tau mmg peel dia gitu hahaha

 Lori gerak dlm 11pg gitu, so aku decide nak blk la terus, tp terlupa yg aku lupa amik teddy bear kat dobi huhu lps tu singgah pulak kat pasar tani setiawangsa, lps tu singgah lunch pulak.. lambat la jd nya.  Lori gerak dulu hhehe.



Tak sangka pulak aku jln jem.. pelik sggh la!
Jem ngalahkan raya.. nasib lah sekejap je.



Aku sampai kampong halaman dkt 8mlm.
Kebtulan ada sedara blk maka dia pun tolong angkat.
Selamat tinggal kuala lumpur, selamat datang kampong huhu.

2 comments:

HELIA said...
This comment has been removed by the author.
HELIA said...

nk tnya dr lrt setiawangsa ad bus x ke menara sri jati?

menara sri jati n apartment seri ayu jauh x? bas ad x?