Monday 31 October 2011

Catit Perbelanjaan~

Siapa-siapa pernah catit perbelanjaan harian masing-masing?
Aku memang nekad untuk tahun 2011 ni aku tak akan missed sekalipun dari mencatit apa jua perbelanjaan harianku.

Contoh perbelanjaan ku semasa di Penang

Dulu-dulu memang dah buat tapi kadang-kadang kalau malas.. tak catit hehe.
Catit bukan sebab aku kedekut,
tapi aku catit sebab nak tahu ke mana duit tu mengalir.
Walau 10sen, memang aku akan catit!

Bukan setakat 10sen... gi oversea pun aku catit dalam currency negara itu.
Contohi lah aku (wekkk muntah colorful!)

5 comments:

amirah said...

nak contohi cik kodok nnti..huhu

Kay said...

buat, dan serabut... :(

shuweet said...

bagus la mu mek..aku kejap je buat..pastu terus malass

afja said...

ku nak meniru jugak. tp bukan mencatit sgt... cuma put a side belanja bulanan. mcm mkn kat opis/duit minyak n tol/misc secara lump sum. so if bulan tu ada belen.. bagi tiap2 part tu... then masuk tabung.

selama ni selepuk gitu jerk lah. tgk2 eh x de duit dah... hehehe

chomelista homestay said...

mira- silalah heheee.

Kay- hahaha serabut perut ek?

Mimie- ikut heran mls gak huhuuuu

Peja- yg duit tabung tu lain.. Tu mmg aku letak tp tak selepuk sbb kalu letak selepuk rasa mcm bnyak je keke.

Aku tak sure dah letak ke belum entry tabung aku tu.