Tuesday 23 October 2007

Lembab


Alkesahnya mak aku nak blanje kitorg sefamili masa akak ipar aku blk raya aritu. My mom tnya nak mkn katne yg sedap. Tp aku mana lah tau katne sedap. Kalo tnya area2 KL.. bley aa gak aku bitau katne sedap.. huhu!

So decide la mkn kat 1kedai ni [aku pon xtau apa nama tempat di KB tu].. tp kedainya nama RFC Restaurant [pemilik FC bola sepak kelate].

Ramai lah jgk org yg lepak sana & aku expect mmg makanannya semua sedap2 la.

Famili aku semua yg gi ialah 9 org.. antara yg di order ialah mee kungfu, mee ladna, kuewtiow ladna, nasi goreng paprik, nasi paprik ayam [aku order ni], telur dadar & kuewtiow goreng.

Punya lah lama nak smpai air tu.. smpai nak kena panggil berkali2 baru mai anto.

Then makanan famili aku dah smpai. Kecuali nasi goreng paprik kazen akun& nasi paprik ayam aku xsampai2… rasanya dkt 1jam gak aku tggu. Famili aku pond ah abis mkn. Bile pggl waiter.. dia kata tgh buat & tggu skejap. Kejap apemende? Rasanya lebih 5x aku & famili aku panggil waiter tu suh cpt skit. Last2 mak aku tnya akak kat kaunter tu.. dia ckp semua dah smpai kat meja aku. Kepala hot dia!

Oleh sbb aku dah ilang sabar.. aku jerit aa kat dia. Akak tu ye ye je pertahankan, dia ckp semua yg diorder dah smpai. Mak aku mare jgk tp dia slow talk. Aku xdo nak slow talk dah.. aku jerit & aku taw ramai gile yg melihat adegan aku mare akak tu. Kazen2 & akak ipar aku dah blah dah.. xmo tgk aku gaduh kut.. kuang3!

Akak tu: Eh semua makanan dah smpai kan?

Aku : Kalau semua dah smpai, xde la kitorg kecoh mcmni.. lembap plak tu.. 1jam dah tggu.. org lain dah abis mkn.. sy tak mkn2 lg!

Akak tu: Apa lg yg xsmpai? Ni tulis kat sini dah cukup order

Aku : Kalo dah cukup order, apsal xsmpai2 lg? Td kata tggu kejap tgh buat.. ni kata dah smpai semua! N.goreng paprik & paprika ayam xsmpai lg

Akak tu: Eh kan tu dah abis mkn paprik tu? Semua dh mkn kan?

Aku : Ya Allah.. 2org blom mkn lg.. sb xsmpai lg. Yg dh mkn tu budak2 tu mkn.. td kan order paprik bnyak pinggan.. bkn nye 3 tp lbh 3

Akak tu: Eh tp kat kertas ni order 3 je nasi paprika.. betulla ni

Aku : Amik order tak btol la tu.. kira la 9 org semua.. yg smpai nye berapa pinggan je?

Akak tu: Eh btul ni…kat sini tulis 3paprik

Mak aku: Yg smpai tu smpai 1 je paprika nya.. yg 2 lg takde. Sudah2 la tu.. kira2 lah semua

Akak tu: Erm maaf lah, kelam kabut sikit.. ramai org.. semua sekali RM50. Maaf ye?

Mak aku: [senyap tak ck papa]

Aku : Maaf tak diterima!

Then aku terus blah.. aku ckp “ni 1st & last la kitorg dtg sini.. lembab nak mati!

Who cares? Bkn senang aku nak jd seorg yg berani mcmtu! Ikut heran xnak gaduh tp oleh sb aku dah menggigil.. the best way is.. aku hentam je la!

Lantak aa kedai nko glamer ke, ramai customer ke apa ke.. waiter kemain lg ramai..xkan small matter mcm ni pon xbleh nak handle? Apa jua alasan yg nko bg.. aku xkire!

Dah la akak yg jg kaunter tu ala2 gediks skit. Pakai kebaya ketat lps tu sj menampakkan lurah dia tu.. eishh geli betollah aku!

Korang… jgn gi kedai RFC RESTAURANT kat KOTA BHARU! [Bg yg stay kat kelate la.. huhu!]

Ikhlas dari aku yg anti lembab!

No comments: