Tuesday 19 February 2008

Kenduri Tahlil & bacaan yassin utk arwah abah

Tarikh: 7/2/2008 [khamis]
Venue: rumah aku lah! :P

Hadirin: Lebih dari 50 org.

Menu: Nasi putih, ayam percik, daging singgang, solok lada, timun, sambal belacan, akok & teh o kurang manis.
Gudibeg: Berisi kuih ubi & surah yassin setiap seorang.


Dlm goodiebag: surah yassin & kuih ubi utk hadirin

Goodiebag yg tak cukup [sediakan 40beg je.. heh]

Lauk pauk

Hadirin wanita

Teh o yg menjadi seperti color kopi.. ahhaha!

Teh o yg last.. baru menjadi :P

Memula tu tak expect ramai yg dtg.. ye la sbb time tu clash lak dgn 2buah rumah lg yg wat kenduri tahlil. Target xsmpai 40org.
Sekali ramai yg dtg.. lebih dari 50org.
Pempuan pon ramai.
Risau lauk tak cukup je.
Tp nasib baik org tu ckp.. dia buat lebih. Nk mkn lebih kurang 50org cukup la.

Majlis berjalan secara lancar.
ptg tu wat persiapan bagai.. penat tul mengangkut segala mak nenek perabot,
hailah.. naseb baik ada kakitangan :D

Masa nak sediakan makanan lps tahlil tu pon,
ramai sedara mara yg dtg so xde la tak cukup kakitangan kan?
Masing2 buat kerja masing2.. cuma bab buat air tak menjadi.. hahaha!
Adoih.. xsedap!
Aku pakar bab2 air tp dah ada org nak volunteer buat.. let it be lah..
sekali itam legam mcm air kopi.. mbik kauuu :-))
Kelam kabut adjust air tu blk!
[tp masa blk tu aku tershashul ckp kat mak aku "air tu tak sedap langsung".. lps aku ckp baru aku sedar yg tukang buat air tu ada dpn mata aku.. miahahaha adoih.. terlajak perahu blh diundur.. terlajak kata.. kan sudah malu snd? Tp aku cover blk ckp "bkn tak sedap tp tak manis.. tu yg jd kurang rasa tu"]... wahahah tahu takot?! :D

Ada some picas yg aku snap!
Pict hadirin laki aku xsnap la,
nak mencemar duli aku ke? Huhu!
Maka aku snap picas hadirin pmpuan je sbb duk belah2 dapur.. hehe!

~sekian~




No comments: