Monday, 24 January 2011

Pecahnya Skrin~

Waaaaaaa screen laptop ku sudah pecah!
Pecah kenapa? 
Pecah sbb aku hentak dgn remote astro.
Kenapa hentak?
Asyik 'tiba2 screen jd putih berulang2 kali;;.
Maunya aku tak bengang!

Tp ini bkn lappy aku (hasil carian atok gugel je ni)

Tiba2 lps hentak... 'alamak.. pdn muka aku.. xblh guna langsung dah' kekeke.
Mmg dah lebih 10X aku format.
2 3bln sekali format, ingt aku kilang duit ke duk labur utk format lappy je?  (pdn mukaku xreti format snd!)


Sekarang tggu belas kasihan abg aku bg screen dia yg ntah bila nak bg...
xboleh berFB & kat ofis blh blogging seawal pg je.. lps tu xblh dah.. kejam kan?

Aku kepingin SAMSUNG GALAXY TAB wuwuwuw (walau compare to Ipad.. screen ipad is 9.7inch & Tab is 7inch).

Friday, 21 January 2011

Telur masak separuh

Dah lama xmkn.
Masa skolah rendah dulu, b4 gi skolah harus mkn ni.
Mmg fav. arwah abah aku.. mak aku xmkn pulak


Sekarang biasanya ari xkeja aku mkn as brekpes... 1biji je.. kdg2 2bijik heheh.


Maybe sesetengah org xsanggup mkn yg masak separuh tp aku ok je.
& sesetengah kwn pempuan aku malu nak order kat kedai, siap bisik2 time order, tak tahu kenapa.

Korang suka tak?

Tuesday, 18 January 2011

Hadiah in advance

As usual bahagian opis ku slalu buat mkn2.
Tp kali ni 3event skaligus:
i)  meraikan pengantin baru (kawen sesama bahagian huhu)
ii)  befday (bln 1, 2 & 3)
iii)  apa ntah 1 lg heh!

 Beg kecik - comey.. dlm tu bunga2!

So 11org yg sambut befday.
Laki dpt kain pelekat,
pempuan dpt shawl & bag kecik.
Various colors.

 Shawl ijau/ merah.. xsuke sgt kaler ni sbb ada coklat tp ok la compare dgn purple pekat gile & biru yg gelap sgt haha.

Bkn adiah beday tp ni souvenir dr opismet yg gi sarawak (yg panjang tu).
Yg 1lg beli RM2.. dr dia gak.

Pengantin baru dpt adiah apa ntahhh!
Sorg beday bln 1, sorg bln 2 hahahah so total dor dpt 5adiah.. xaci kan?  kekeke.

Wishlist befday:
-  ikan hiasan (ofismet kata nak bg.. aii pon nak bg.. beday kitorg beza 1 ari je heee) :D
-  bangle (baik kan aku.. mintak mende2 murah je hahah)

Sunday, 16 January 2011

Setelah 8tahun... (rasanya la!)

Peh... aku naik bas Rapid KL setelah 7-8thn xnaik (anggaran la).  
Terkial2 gak.. sebbaik naik dgn ofismet ku naik skali so xde la aku rasa jakun sgt.
(gile ubi kan.. dh la nak pi india ni kena pandai2 naik train/bas snd2.. 
ni negara snd xpandai.. camne?  hahaha!).

Ye aa mana xnya.. lps beli keta thn 2003 tu.. xde le aku naik bas bagai padahal gi opis dulu.. 
bas le beshpren aku kat kl ni.. jauh tu menapak dr umah ke zoo negara (oi oi.. bus stand dpn zoo negara la.. bkn masuk zoo negara huhuh).

Tiket bas stesen LRT Universiti- Midvalley (tiket midvalley-stesen universiti aku campak mana ntahhh!).



Sebenarnya dah lama gila dah pon xgi midvalley.. last gi 2009 utk training boling.. tu pon gi boling semata dlm 1jam ++ then terus blk.

Kali ni gi midvalley sbb nak tgk Khurafat.
Apesal jauh sgt tgk, padahal w.walk xsmpai 10min dr umah? (10min tu pon sbb trefik lite.. kalo xde trefik lite, dlm 5 6menit je tuh.).  Sj nak neman opismet aku cari jaket sejuk kaedahnya.
Sibuk2 cari kaler pink.. letehhh aku!  


Mahal mcm bedil plak tiket wayang neh..  
dah la jauh m.veli dr umah aku.. next time tobat le xmau dah aku tgk kat m.veli.
Kalo tgk kat w.walk b4 12pm baru RM9 + tiket parking RM2=  RM11.

Blh la layan.. aku kasi 3bintang.. ada gak part aku tekejut kera.
(tp ada kwn2 aku kat FB kata xbesh langsung tp bg 3bintang.. jadah apanya.. baik bg 1bintang je kalo xbest!)
As usual ada scene2 yg xptt, yg xlogik pon ada (xperlu kot a.galak tu terapung2 bagai.. in real life ada ke org kena rasuk terapung?  hurm kurius2!).. 
Muvi ni ada twist so pandai2 la korang!  & sape yg ber"khurafat" tu sebenornya adalah sgt unexpected (unless korang ada 10th sense.. awl2 lg dah tau sape hakhak).

Ada bdk pempuan row aku tu punya la attention seeker.. smpai laki dpn sound "kot ye pon jgn la over sgt".. ntah nye.. nak merenyam pon.. agak2 la!

Ok lah stop merepek.. nite!

Thursday, 13 January 2011

Kasihan aku!

Lps jogging isnin lps, baru pasan yg sport shoes aku dah koyak rabak.
Xpsl2 kena beli baru.. dah la gaji lambat lg.
Aku tak ber'intention' sgt beli baru sbb duit tu aku blh guna masa gi travel obersi bln dpn :-(

Kena tggu gaji jgk!   Even aku ada beli kasut (gamba bwh) tp tu sneakers aa.. bkn sport shoes (even print SPORT kat kasut tu) :P
Gaji 12hari lg.. maka 12hari lg la xleh joggin.. yawnnn~

Akan ku borong sport shoes kat beijing 4 5pasang nnti.. stok utk 3 4tahun terus hahaha).

Wednesday, 12 January 2011

My 1st......

1.  MOVIE for this year:  PARANORMAL ACTIVITY 2.
Tgk kat MBO Galaxy Ampang.
Tgk situ sbb nya TGV W. Walk xde screening this movie.. a bit frustrated la jgk.
Lama gile dah xgi MBO.. dulu2 RM9 je.. skang RM10.. ceh!
Tp bg aku, PARANORMAL ACITIVTY 1 lg power & lg nampak real compare yg 2.
Ada gak aku terkejut.. sebbaik xmenjerit hehehehehe!
Apa2pon aku salute baby HUNTER tu.. terpikir "camne baby tu blh belakon camtu eh?  ke dia nampak roh tu btol2?"  uhuhu.



2.  FAST FOOD this year is PROSPERITY BEAF BURGER
Dah lama menahan diri dr mkn fast food, 
dan akhirnya.... PROSPERITY IN MY HAND!


Nikmat bila rasa prosperity ni.. nyum2.. rasanya setakat itu je aku mkn fast food,
no more any fastfood after this melainkan org bg pree huhu.

Sekian!

Tuesday, 11 January 2011

Wayang Yg Ku Tonton 2010

K lah, ni antara movies yg aku tonton kat cinema thn 2010.
Xmemberangsangkan sgt.  Rekod aku paling bnyak ialah dkt 50movies thn 2005 kot xsilap aku hehe.

1.        Avatar-  5bintang di langit
2.       Paranormal Acitivity-  even muvi low bajet.. aku suke, debbar gak.
3.       Case 39 (bestttt)-  4.5bintang

4.       Niyang Rapik-  3bintam
5.       Alice in Wonderland- mengecewakan.. it’s so called boring even abe Johnny berlakon
6.       Evolusi KL Drift 2- hee aku suke :P
7.       Shrek Forever- suke le puss in bots.. gemok bangat
8.       Toy Story 3- aku lambat masuk 45menit kuang3!  Best la kot!
9.       Cirque De Freak:  The Vampire Assistant- best.. ada sambung lg aku rasa

10.   Twillight Eclipse:  besh
11.   Despicable Me
12.   Inception:  5bintam (movie yg aku paling suke thn 2010.. nak tgk lg) :D

13.   The Sorcerrer Apperantice:  iloike nic cage
14.   Aku Tak Bodoh- 4.5bintam
15.   Narnia-  i like Eustace ahaks
16.   Tron 3D- hampeh sehampeh2nya
17.   Skyline- muvi apekah ini?  Apa sbb dtg nya ‘skyline’ tu pon aku tatau hargh!
18.   Unstopable- berdebar je aku tgk cite ni.. like danzel washington too!
19.   The Crazies- suke gak.. rasa mcm nak luruh jantung tgk muvi ni~

20.   Elm Street- oh freddy kugger mmg menghantui huuhu
21.   The Haunting ape mende ntah aku tgk.. ada 1tiket tgk bln 4 tp dh kabur le plaks.

Waaa 3je pilem melayu aku tgk kat wayang huhu.
Rasa mcm ada lg yg aku tgk.. tp 2010 aku suke ngat campak2 tiket maka xde la aku ingt heh.
Mostly yg aku tgk adalah horror/thriller/fantasy sbb aku suke genre2 camtu.

Overall.. aku mmg suke sgt dgn INCEPTION (mimpi dlm mimpi dlm mimpi dlm mimpi)..
Jatuh cinte dgn Joseph Gordon Levitt (fewiiiit) :P
Tp movie ni sgt mencabar minda.. sape2 yg xsuke complicated, xdisarankan tgk hehe.

Thn 2009 aku suke DISTRICT 9.  Blh pulak cite alien2 ni aku nangeh?  Sbb biasa alien jahat kat maknosia tp ni maknosia wat jahat kat alien sob sobs!

Utk 2011... still mau layan muvie... karangggg dpt keje kat kelate.. mmg xde cinema at all la huhu.