Friday, 7 January 2011

Tukar je kpd BULETIN POLITIK!

Aku bukak BERITA 8PM sbb nak tgk berita semasa without cerita politik!
Tp setelah penat aku tunggu & tunggu & tunggu & tunggu.. sudahnya berita POLITIK je!
Ada la berita semasa psl masyarakat, eksiden, jenayah tp lambat la.. buat penat tggu je,
sdh nya aku tgk tv siries ke, kartun ke, discovery channel ke, travel ke haih!
So baik tukar nama kpd BERITA POLITIK @ BULETIN POLITIK je le!

Org tu burukkan org ni, org ni burukkan org tu.
Org tu tuduh org ni, org ni tuduh org tu.
So annoying!

Again aku rasa mcm nak MUNTAH CRAYON!

Thursday, 6 January 2011

-senarai impian 2011-

Apa yg ku impi2kan utk thn 2011 ni?
Mari kita lihat!

1.  Treadmill-  
xkesah whut brand asal ada.  Ye lah kalo ari ujan, aku perlu juga exercise!
Aku kan addicted dgn running!  Mak aku kata, nnti aku transfer keje kat kg, dia sponsor la skit.. yahuuuu :P  (ye la, kalo kat KL.. nak sumbat kat mana?  kat parking keta muat la hihi).



2.  CROSSTRAINER-
Masa aku attend gym last year, trainer tu ckp benda ni bagus sbb ianya effective kat semua part of body kita.  Tp kalo xdpt ni xpe lah sbb yg penting nya treadmill dulu.  (aku rindu nak gym sgt2.. seriously.. mcm2 alat blh guna... pakwe2 trainer Fitness First kat Menara Manulife pon ansem2 hahahaahahah!)


3.  IPAD-
Walau ku xberapa tau sgt function nya (tak tahu blh belajar).. aku rasa mcm nak sbb kiut.. hahah boleh x?
Senang bwk pi sana pi sini.. sumbat dlm handbag pon blh!


4.  CONTEST TO FOLLOWERS-  
hahah boleh x jd wishlist?  Thn lps buat sekali je tu pon sbb baru blk dr dubai so ada le something nak bg.  Thn lps sape2 nak join boleh.
So this year special utk followers je.   If bkn followers merayu2an utk dpt adiah.. tidak akan dilayan.  So sila la jd followers dulu utk menang adiah moto ye? :D



4 je SENARAI IMPIAN aku.. hope at least 2 dr nya jd kenyataan.. amin!

Wednesday, 5 January 2011

Aku dan Teh Ais

Aku mmg obses dgn Teh Ais @ Teh O Ais.
Dulu tak dpt sehari mmg tak sah!
Mcm addict gile la kiranya tp bila buat snd mmg tak jadi la, 
sbb guna lipton!
Aku kurius jgk teh ape mende org kedai gune?
Rupa2nya dorg gune teh timbang tuh.


Imagine aa masa lps operate perut beberapa hari pon aku mintak TEH AIS dgn mak aku!
Betapa kuat nye addicted aku ni haha.
Tp lama2 lps aku SEDAR DARI MIMPI bahawasanya xelok sgt menum ais,
maka seminggu 1 @ 2X je aku menum TEH AIS @ segala mak nenek minuman berais.


Now kuar paper bahawasanya teh timbang ni merbahayakan kesihatan psl guna pewarna tiruan.  Aku tau mostly mmg kedai guna teh timbang ni.
Adoi frust sesangat aku dgr.
Camne nak kurangkan addicted aku kat teh ais ni aaa?
Menum lipton 2 in 1 tu je la kot?  Sedap jgk tp xde la power mcm teh ais kat kedai tu :-(


HELP ME :-(

Tuesday, 4 January 2011

~AZAM~ yg cliche (tp AZAM tak bersalah!)

Alah.. asal tahun baru je mesti ada azam.
Ape... kalo xbaru xleh azam ke?
Aku mmg slalu berazam.. xkena tggu thn baru tp sbb nak cliche gak.. aku lists je azam aku eh?  Heeee
  • AHAD HARI MLS2 DI RUMAH SAHAJA- cukuplah berjoli kodok ari sabtu je!
  • TAK NAK HP BARU!- ada ke org buat azam gini haha.  Bln 3 ni cukup le 2thn aku pakai hp nokia 3500C.  I'm not obsess with hp or any gejet ke inspekter gejet ke!  Guna selagi x hancur!

  •  JOGGING- FOR AT LEAST 5KM!  6bln stop jog & tiba2 jog.. pergh mcm nak pengsan kodok aku dibuatnya!  Thn ni kurang2 biar 3x seminggu! 

  • TRAVEL- target at least 2negara in a year tp thn ni dh tersasar beli ke 3negara thn ni hahah kira AZAM TERCAPAI SEPENUHNYA, cuma tak tau la dpt jejak ke sana @ x.. Allah yg menentukan

    • DERMA DARAH-  3bln sekali!  Dolu takot & now still takot jarum tp demi menyelamatkan nyawa maknosiaaa, aku BERTABAHKAN diri jua!

    •  MAINTAIN WEIGHT- biasa org akan kata  "azam nak kurus" tp for me.. enuff la.. berat dh ideal.. maintain jogging / running / exercise ok la kan.  Tp bab2 nasi aku xpenah tolak ahahhaha!
    Tu je la kot?
    Biasanya azam ni mmg dh tercapai sikit2 kekeke!

      Monday, 3 January 2011

      Sekolah! Jalanraya pon mc sardin~

      Whaaa sekolah dibuka kembali arini setelah 1bln bercoti.
      Aku la yg paling happy kalo sekolah coti.
      Bkn hepi aku turut cuti tp JALAN RAYA DI KUALA LUMPUR INI AKU YG PUNYAAA!
      Smooth je pen'drive'an aku!

      (gambo hasil inchek gugel!)
      Arini aku start stress!
      Hargh!
      Biasa 6.20am aku kuar xbnyak keta.. today sgt bnyak!
      Aku xsure kul berapa lg dorg kuar.. 6am agaknya hehe!

      Apa2pon.. redah je laaaa... kata nak keje kat KL sgt kan?  haha!

      Sunday, 2 January 2011

      Diskriminasi- Kejam Kejammm!

      Whaaaa dorg tu kejam la!
      Kesian aku!
      Diskriminasi jgk utk aku sbb cuti2 aku lbh suke duk umah, so jgn la buat "org yg suka duk umah mcm aku ni" mcm ni :-(

      Dorg tu sape?
      Sape lg kalo bukan SIARAN TV & ASTRO!
      Aku byr bkn utk tgk ulangan le.. adoi!

      2ari cuti new year (ari jumaat aku jln2 daaa!)... bila aku tune2 segala mak nenek channel.
      Ulangan all the way smpai aku mcm rasa nak muntah crayon je .
      Aku xmo la stress2 tgk dokumentari.. aku nak leisure2 tgk muvi2 / drama besh urgh!

      Rasa mcm nak mati kodok aku dibuatnya!

      FYI- aku xberapa gemar lyn dvd, sekian time kasih kekekek!
      Cuba jgn tunjuk ulangan, xde le aku tensi sgt argh!

      (aku xmeliburkan diri sbb nak save bajet.. kaedahnya nak jln2 obersi kan nnti hehe!)


      Saturday, 1 January 2011

      11

      2010 telah pergi meninggalkan kita.
      Segala kenangan pahit manis pasti dlm minda.
      Yg manis itu jadikan kenangan,
      yg pahit itu kita tinggalkan.. don't look back.. just step foward!


      So.. welcome 2011.
      Semoga 2011 kita tempuhi dgn warna warni kehidupan!

      (azam tu mcm biasa la.. xsemestinya thn baru kena azam ye dak?  
      aku ada azam- sejak november 2010 lg tp aku nak realisasikan start 2011.. lalaala!)