Thursday 13 March 2008

Staff SPR [kerani pengundi]


Tahun 2004 aritu dah layak mengundi tp xreg. & that time aku jd kerani mengundi di kerusi panas di Lembah Pantai [skang Dato’ Sharizad kalah di tgn PKR]. Aku dah penat jd kerani mengundi even elaun tu tlh membuatkan aku membeli equipment boling [sakit pale otak dgn mcm2 karenah pengundi kita ni.. ada yg tnya kita kena pangkah PKR @ BN… haha suke ati kamu la.. isk3!


Jd kerani mengundi mana blh bias so jawapan terletak atas pilihan masing2 la kan? Ada yg tunjuk dorg pangkah apa, ada yg pangkah dedua.. ada yg siap t/tangan kat kertas undi, ada yg tulis nama di kerts undi.. aduhai.. kalo setakat nak merosakkan undi, baik la xyah dtg.. penat aku duk cari nama kamu.. hinfs!] :P

Aku yg kena jd kerani 1st iaitu bilamana dpt I/C pengundi... aku kena cari nama, tick & sebut kuat2 kat pemerhati tu.. argh tensen aku.. aku ingt lg muka pemerhati 1st tu mcm muka Izi Yahya.. kalo aku tersalah sebot.. mesti dia jeling gile babeh.. lps tu aku tak berani tgk2 dah.. takot aa.. hee! Then imagine aa.. nak minum pon xsempat.. mamun jap pale otak aku! Situ mmg ramai pengundi pong!

Anyway.. tu 1pengalaman la.. penat tp suke gak sikit2 :P


No comments: